Najnowsze Posty

Food Forum - Ochronne działanie kwasów omega-3 - debiutuję w czasopiśmie specjalistycznym :)

By 14:09 , ,


O właściwościach i podstawowych źródłach kwasów omega-3 jakiś czas temu mogliście przeczytać w mocno luźnej i prostej formie - na moim blogu. Ponieważ jednak na niektórych działa raczej poważny ton - z ogromną przyjemnością prezentuję dziś Wam fragmenty mojego artykułu, który ukazał się w czasopiśmie specjalistycznym o żywności i żywieniu - Food Forum :)

Numer ze swoim tekstem drżącymi rękoma wyjęłam dziś ze skrzynki pocztowej. Wy z kolei - możecie zamówić jego prenumeratę bądź udać się do Empiku. Całe 218 stron fachowej i rzetelnej wiedzy. Enjoy! :)

OCHRONNE DZIAŁANIE KWASÓW OMEGA-3

"Kwasy omega-3 i omega-6 należą do grupy tzw. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Ponieważ ludzki organizm nie jest w stanie sam ich syntetyzować, należy dostarczać je wraz z pożywieniem. W diecie przeciętnego konsumenta, zwykle nie brakuje kwasów omega-6, których głównym źródłem są oleje roślinne. Z tego względu, więcej uwagi poświęca się ostatnio kwasom omega-3, które wykazują wysoce prozdrowotne działanie potwierdzone licznymi badaniami. Odpowiednio zbilansowana dieta, zawierająca produkty bogate w te kwasy, stanowi bardzo ważny element w terapii m.in. chorób układu krążenia, depresji czy nawet otyłości.

(...)
Udowodniono, że kwas dokozaheksaenowy (DHA) stanowiący nawet 60 proc. sumy kwasów tłuszczowych w fosfolipidach neuronów - odgrywa istotną rolę w rozwoju układu nerwowego na etapie życia płodowego i wczesnego dzieciństwa. Zbyt niska podaż DHA wraz z dietą kobiety ciężarnej, może być przyczyną skrócenia czasu trwania ciąży i niskiej masy urodzeniowej noworodka. Niedobór DHA przyczynia się do zaburzeń pracy układu nerwowego również w okresie późnego dzieciństwa. Nie tylko następuje spadek zdolności uczenia się, ale i obniża się ostrość widzenia, która w znacznym stopniu może utrudniać dalsze kształcenie się dziecka. W skrajnych wypadkach - duże niedobory DHA mogą sprzyjać powstawaniu niektórych form niedorozwoju umysłowego.

(...)
Ponadto, dieta bogata w kwasy omega-3, obniża ryzyko zachorowania na raka, cukrzycę typu II, reguluje rytm pracy serca, obniża ciśnienie krwi, poprawia elastyczność i sprawność naczyń krwionośnych, hamuje proces agregacji płytek krwi, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko powstwania zakrzepów naczyniowych, przeciwdziała otyłości (...)"



W bieżącym numerze poczytacie również o modnej ostatnio diecie paleo, prozdrowotnych właściwościach błonnika czy białku w żywieniu sportowców. Zapoznacie się z żywieniem osób cierpiących na autyzm, osteoporozę i Alzheimera oraz dowiecie się dlaczego ludzie nie lubią grubych. Jeśli ponadto interesuje Was temat mleka, który wciąż budzi ogromne kontrowersje, McDonalds, którego pozytywne strony chciał odsłonić jeden z nauczycieli - nie pozostaje Wam nic innego jak odpalić silnik w samochodzie i udać się na zakupy :) Gorąco polecam!





CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

4 komentarze

  1. Z chęcią kupię :) Gratuluję publikacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hej, zakupilam wersje elektroniczna. Magazyn jest niesamowicie interesujacy. Twoj artykul rowniez czytalam. Jeszcze raz gratulacje!!!! Ciesze sie, ze taka wartosciowa pozycja pojawila sie na polskim rynku.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ