Najnowsze Posty

Zupa krem z brokułów z czosnkowymi grzankami

By 21:20 , , , , , , , , , ,


W całym życiu na­jis­totniej­sze jest to, 
czy przyj­mu­jemy rzeczy za oczy­wis­te, 
czy też z wdzięcznością. 
Gilbert Keith Chesterton


Zielono mi. Jestem pełna nadzi i wiary.
Wam też tego życzę moi Kochani!

Porcja to ok:
290 kcal
8,5 g błonnika
23 g białka
9 g tłuszczu
38 g węglowodanów

ZUPA KREM Z BROKUŁÓW
Składniki (na ok. 4 porcje):
0,75 - litr rosołu z włoszczyzną (u mnie na kawałku cielęciny i skrzydełku kurczaka z marchewką, białą pietruszką, kawałkiem selera i pora, liściem kapusty włoskiej)*
duży brokuł
łyżeczka cukru
3 ziemniaki ugotowane rosole (dodane mniej więcej w połowie gotowania)
ząbek czosnku
mielona gałka muszkatołowa
łyżeczka suszonego tymianku
sól, pieprz do smaku
jogurt/kwaśna śmietana
świeży koperek
2 kromki ulubionego chleba
2 łyżeczki masła
łyżeczka mielonego czosnku granulowanego

Rosół - za pomocą sitka - pozbawiamy mięsa i przypraw. Wybieramy z niego tylko warzywa. Brokuł lekko podgotowujemy w wodzie z łyżeczką cukru. Wszystko razem blendujemy na gładki krem (razem z ziemniakami). Dodajemy gałkę (u mnie płaska łyżeczka), tymianek, przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiamy solą i pieprzem do smaku, delikatnie zagotowujemy.
Chleb kroimy w kostkę i wrzucamy na patelnię z roztopionym masłem. Posypujemy czosnkiem, dwoma szczyptami soli i rumienimy na złoto (i chrupko).
Zupę podajemy z kleksem jogurtu, gałązkami koperku i grzankami.

* rosołu dodajemy tyle by uzyskać satysfakcjonującą nas konsystencję kremu

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

12 komentarze

  1. O mniam mniam... Pędze jutro po brokuły :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł na zupę :) takiego kremu z brokułów jeszcze nie jadłam, ale muszę wypróbować :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    ps. dołączam do podglądaczy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. moje zupy są bardzo dalekie od ideału, a kremy już w ogóle.. może spróbuję wg. Twojego przepisu i w końcu wyjdzie coś z tego sensownego. wpisuję na listę!
    pozdrawiam i przesyłam jeszcze więcej pozytywnej energii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. życzę Ci duuużo wytrwałości i powodzenia! :)

      Usuń
  4. ale po co ten cukier???!!!???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ktoś mi kiedyś poradził, że dzięki temu brokuły i inne intensywnie kolorowe warzywa nie stracą swojej barwy.

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ