Najnowsze Posty

Cukier wzmacnia kości i krzepi - czyli najlepsze reklamy PRL-u

By 17:06 , , ,



Ówczesne reklamy były jak te dzisiejsze - w zasadzie niczym nie różniły się od ''danonków na mocne kosci'' czy "śmiejżelków z witaminami". Autor hasła "cukier krzepi" - Melchior Wańkowicz, otrzymał za nie niebotycznie wysoką zapłatę. 


"Ja dostałem, jak przypuszczam, najwyższe honorarium na świecie za dwa słowa, "Cukier krzepi" - 5000 zł przedwojennych, czyli na ówczas 500 zł(otych) przedwojennych dolarów za słowo, tak cenne mogą być słowa".

Nie dziwi mnie więc to hasło, jego popularność, obecny stan wiedzy oraz podejście starszego pokolenia. Bo czy da się dziś ukryć, że reklama po prostu ogromnie na nas działa? Jakże było do niedawna, chociażby ze sokami? Promowane jako porcja zdrowia - uciskano je wszędzie gdzie się da. Na moment obecny - tak jak ten cukier - sok wcale nie krzepi. Ale świadomość i przyzwyczajenia pozostały.

Jakie czasy, taka reklama - rzekłabym. 
A Was - zostawiam z najciekawszymi, moim zdaniem sloganami i reklamami ówczesnej epoki :) Cukier w diecie niemowląt bije wszystko na głowę. A Wy? Znacie jeszcze jakieś?

















CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

Źródła zdjęć:
ciekawostkihistoryczne.pl
www.signs.pl
http://charliethelibrarian.com
http://vintagedesignblog.com/
www.drlifestyle.pl
zapomnianareklama.blogspot.com
www.jezuicka13.pl
lowcydizajnu.pl
www.kurierlubelski.pl
bookznami.pl
napatoczone.blogspot.com
eko-idea.blogspot.com

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Ciężko uwierzyć, że to wszystko kiedyś pisano na serio... I to "kobiety dłużej żyją, bo jedzą więcej cukru", łał.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brrr, aż mnie ciarki przeszły!
    Ale jeszcze nie dalej jak rok temu młodej mamie zwróciłam uwagę jak maczała smoczek w czystej glukozie (albo cukrze pudrze jak nie miała) przy każdym płaczu dziecka i dziecko się uspokajało... A robiła to nawet jak płakało przy zmianie ubranka! Stwierdziłam, że równie dobrze wódką by mogła poić :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, że w historii mamy takie %-owe przypadki? :) Podobno w średniowieczu (?), maluchy pojono alkoholem (nie pamiętam o jaki chodziło), aby je lekko odurzyć by spały i nie płakały. I znów możemy podsumować - inne czasy, inne obyczaje.

      Usuń
  3. Bardzo zabawne, jak na moje oko, ale z drugiej strony smuci mnie fakt, że wiele osób nadal tak uważa, chociażby podając małym dzieciom niesamowicie słodkie przekąski... ciastka, ok raz na jakiś czas nic się nie stanie, ale co za dużo to i .., nie uciągnie, a jest tyle smacznych owoców... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo przynajmniej domowe ciasta, desery z małą ilością cukru lub z miodem. O niebo lepsze słodycze - zresztą - dla każdego z nas. Grunt, że jest już lepiej. I z tego trzeba się cieszyć :)

      Usuń
  4. Moja ulubiona grafika: nieobliczalne skutki braku cukru w diecie niemowląt. Ciekawe jakie,hę?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też się nad tym zastanawiałam :)

      Usuń
  5. wszystkie te reklamy to nie PRL tylko II Rzeczpospolita (to naprawdę widać chociażby po grafice), a Wańkowicz to hasło wymyślił w 1931, zresztą nawet w cytacie mówi o przedwojennej walucie

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ