Najnowsze Posty

Muffinki owsiane z truskawkami / bez cukru - na słodziku

By 13:37 , , , , , , ,



Cukrzyk w rodzinie, w dodatku - bardzo tradycyjny cukrzyk, nie dający się do niczego przekonać - to prawdziwe wyzwanie dla kucharza. Zwłaszcza, jeśli w grę wchodzą zakazane (z pozoru) słodycze. Wychodząc więc na przeciw sprawie, zamieniłam cukier na słodzik, wykorzystałam β-glukany obecne w płatkach owsianych* i podstawiłam pod nos rzeczonego. W IG się nie zgłębiałam. Nic specjalnego nie liczyłam, ani nie analizowałam. Chodziło tylko o to, by babeczki odrobinę przerobić. Dla spragnionego.

Śmiem twierdzić, że te - należą do jednych z najlepszych jakie do tej pory mi wyszły. Puszyste, delikatne, miękkie. Naprawdę polecam. Spróbujcie! :)

* Dieta owsiana wpływa na zmniejszenie nadwagi, poziomu cholesterolu we krwi i ryzyka zapadalności na chorobę niedokrwienną serca. Ponadto, istnieje też wiele doniesień dot. możliwości wykorzystania β-glukanów w cukrzycy oraz chorób nowotworowych. Badania pokazują, że dieta bogata we włókno pokarmowe oraz skrobię pochodzące z otrąb owsianych, poprawia metabolizm węglowodanów w stopniu umożliwiającym ograniczenie leków. 
[Gibiński M., 2008, β-glukany owsa jako składnik żywności funkcjonalnej, Ż.N.T.J, 57, 15-29]

145 kcal
0,75 g błonnika
3,43 g białka
8,68 g tłuszczu
14,4 g węglowodanów


MUFFINKI OWSIANE Z TRUSKAWKAMI
Składniki (na ok. 15 sztuk):
SUCHE
8 łyżek błyskawicznych płatków owsianych
1,5 szklanki mąki pszennej tortowej
łyżeczka proszku do pieczenia
MOKRE
szklanka mleka 1,5%
pół szklanki oleju rzepakowego
2 jajka
12 małych truskawek
12 tabletek słodziku rozpuszczonego w odrobinie wody

Płatki owsiane mielimy w młynku do kawy na pył. Osobno mieszamy składniki suche, osobno mokre. Łączymy rózgą. Do papilotek wykładamy po łyżce ciasta, wbijamy do środka truskawkę i zakrywamy odrobiną masy. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200*C, na środkowej półce, ok. 20 minut. Studzimy przy otwartych drzwiach piekarnika.

Polecam również:

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

10 komentarze

  1. Odpowiedzi
    1. i są naprawdę bardzo dobre :) poszły migiem

      Usuń
  2. A z mąką żytnią różową można też zrobić,zamiast pszennej? Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. razową, tak? pewnie można ale nie będą już takie delikatne jak na pszennej. Niestety, pszenna ma to do siebie, że wypieki wychodzą lepiej. Ale jest tu i owsiana więc można się rozgrzeszyć :)

      Usuń
  3. A ja mam pytanie natury czysto technicznej (odpowiedź jest pewnie oczywista... :D) - jak inaczej zamienić płatki owsiane w pył? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to takie raczej ''moje'' sformułowanie. Ja zmieliłam płatki w młynku do kawy (dobrze oczyszczonym) - tak długo, aż powstała ''mąka'' bez grudek :)

      Usuń
    2. Wiem, wiem, tylko zastanawiam się, jak można inaczej, bo niestety młynka nie mam ;(

      Usuń
    3. hmmm może blender? :) w ostateczności - kup mąkę owsianą

      Usuń
  4. Ja zmieliłam malakserem. Mam pytanie - ile tabletek stewii należy dodać?? Stewia nie odpowiada mi w napojach (kawa, herbata) czy w wypiekach też jest tak wyczuwalna? Czy smakuje jak z cukrem??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety, ale 100%-owo nie odpowiem Ci na to pytanie bo stewii używam co najwyżej do herbaty (sporadycznie). Ja dodałabym tyle tabletek co słodziku, a co do wypieków - słyszałam, że w deserach nie jest aż tak wyczuwalny jej specyficzny smak :) pozdrawiam

      PS http://mbrzegowy.blogspot.com/2014/04/stewia-naturalna-sodycz-czy-kolejna.html - parę wyliczeń, informacji. Wypieki max do 200*C

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ