Najnowsze Posty

Łosoś na pełnoziarnistym makaronie z fasolą mamut i kalafiorem w przyprawie włoskiej

By 09:32 , , , , , , , ,


Mam wybór: 
mogę być ofiarą lo­su lub poszu­kiwaczem przygód wy­ruszającym po skarb. 
Wszys­tko za­leży od te­go jak będę pos­trze­gała włas­ne życie.
P. Coelho "11 minut"
1 porcja to ok:
630 kcal
7 g błonnika
47 g białka
34 g tłuszczu
39 g węglowodanów

ŁOSOŚ NA MAKARONIE 
Z FASOLĄ SZPARAGOWĄ I KALAFIOREM W PRZYPRAWIE WŁOSKIEJ

Składniki (na 2 porcje):
300 g filetu z łososia
szklanka suchego makaronu pełnoziarnistego świderki
garść zielonej fasoli mamut (100g)
filiżanka różyczek kalafiora
2-3 pełne łyżeczki przyprawy włoskiej (lubczyk, cząber, majeranek, pieprz turecki, czarnuszka, susze warzywne, sól)*
4-5 łyżek startego parmezanu lub innego, podobnego sera
2 łyżki masła
cytryna
pieprz 
sól (opcjonalnie)
łyżka oleju do gotowania makaronu


Makaron gotujemy we wrzątku z dodatkiem odrobiny oleju. Fasolę pozbawiamy końcówek, kroimy w mniejsze kawałki i gotujemy do miękkości. Podobnie z kalafiorem. W tym samym czasie, gotujemy na parze kawałki łososia bez skóry skropione sokiem z cytryny i oprószone pieprzem/ew.solą. Na patelni topimy masło, wrzucamy fasolę i drobne różyczki kalafiora - obtaczamy w maśle. Dorzucamy przyprawę włoską i parmezan (ja dodałam również kilka łyżek wody dla lepszego stopienia się sera). Wszystko dokładnie mieszamy. Podajemy z kawałkami łososia i cząstkami cytryny

* zauważyłam, że "przyprawy włoskie" różnych firm mają nieco odmienne składy (często wręcz mega odmienne). aby uzyskać MÓJ smak - wybierz taką, która zawiera powyższe elementy. W moim przypadku to Przyprawa włoska VISANA z Krakowa.


Z łososiem polecam również:

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

1 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ