Najnowsze Posty

Sałatka imprezowa - szybka, niskokaloryczna i do wszystkiego

By 10:19 , , , , , , , ,


Jedna z moich najulubieńszych sałatek. Jej podstaw nauczyłam się w trakcie gotowania z BlogerChef-em. Kupujemy mix sałat (Fit&Easy lub lokalne), mieszamy z olejem bądź oliwą, wrzucamy ulubione dodatki i gotowe! Mixy rewelacyjnie sprawdzają się wtedy, gdy nad głową wisi wizja nagłych odwiedzin przyjaciół, a na skomplikowane dania brakuje już czasu. 
Poniższa wersja jest moją ulubioną. Możecie również dodać pomidorki cherry, paski papryki, chrupiące grzanki, grillowanego kurczaka, mozzarellę zamiast fety czy nawet ugotowane na twardo ćwiartki jajka. Możliwości jest całe mnóstwo!  Sałatka idealnie pasuje do mięsnego obiadu, kasz, makaronów, grilla, chleba lub jako samodzielne danie. Gorąco polecam!

1 porcja to ok:
90 kcal
0,6 g błonnika
2,5 g białka
8,4 tłuszczu
2 g węglowodanów

SAŁATKA IMPREZOWA
Składniki (ok. 6 porcji):
150 g mieszanki sałat z roszponką (kupiłam w Biedronce)
2-3 ogórki gruntowe
mała czerwona cebulka
20 zielonych oliwek
75 g sera feta
3 łyżki oleju rzepakowego
sól

Sałatę wrzucamy do miski, wlewamy olej wymieszany ze szczyptą soli i dokładnie mieszamy ręką. Ogórki szorujemy szczotką, kroimy w plasterki. Cebulkę w pióra. Dodajemy do sałaty, wrzucamy oliwki, pokrojoną w kostkę fetę i delikatnie mieszamy (opcjonalnie układamy wszystko warstwowo w szklanej misie).

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

10 komentarze

  1. mmmm... zrobiłaś mi smaka na takie rarytasy!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki. Wszędzie w koło, na imprezach rodzinnych i podczas świąt zawsze dają sałatki z majonezem, za którymi w ogóle nie przepadam. Wolę właśnie takie jak Twoja, z lekkim dressingiem i masą fajnych dodatków :)
    We wrześniu mam urodziny więc namieszam tych sałatek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. To moja standardowa zielenina obiadowa :P Zawsze coś się nawinie, co można do niej wrzucić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym dodała pomidorki koktajlowe (choć wiem że ponoć nie powinno się ich łączyć z ogórkiem)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. włóż między bajki i syp pomidorki. Straty są minimalne - najwyżej wypijesz wodę z cytryną :)

      Usuń
  5. a mi to przypomina sałatkę grecką. Tylko tam jest jakiś inny dressing, zwykle kupuję taki w torebce i łączę z wodą i oliwą z oliwek. Jeszcze sama nie rozgryzłam, jak samemu taki zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo proste: oliwę z oliwek mieszamy z łyżeczką octu, sokiem z cytryny, oregano, pieprzem i solą, odstawiamy na jakiś czas, aby składniki się "przegryzły" i polewamy sałatkę. Smacznego :-)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ