Najnowsze Posty

Dieta 1600 kcal - przykładowy jadłospis redukcyjny dla kobiety

By 23:50 , , ,



Ponieważ wciąż dostaję od Was pytania odnośnie Waszego dziennego zapotrzebowania, rozkładu posiłków i przykładów jadłospisów, postanowiłam „wziąć się za siebie” i powrócić do cyklu DAY BY DAY DIET, który rozpoczęłam w styczniu. Mało tego! W planach mam przygotowanie dla Was ściągawek, które umożliwią Wam samodzielne opracowanie podstawowych jadłospisów. Z racji tego, że niestety czasu mam coraz mniej, skróciłam trzydniówki do dniówek i odtąd właśnie takie będę tu wrzucać. Może dzięki temu będę się trzymała postanowienia i regularnie zacznę Was inspirować? Kto wie?

Dzisiejsza dniówka jest przeznaczona dla kobiet, których całkowite dzienne zapotrzebowanie pomniejszone o ok. 500 kcal pozwoli na stopniową utratę kilogramów w ilości 0,5 kg na tydzień.


PS Nim przystąpisz do komentowania w negatywnym wydźwięku, zapoznaj się proszę z metodą mojej pracy - pomarańczowy tekst na samym dole


ABY OBLICZYĆ SWOJE DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE - zajrzyj TUTAJ



DIETA 1600 KCAL

ŚNIADANIE
Bułka grahamka
2 plasterki półtłustego twarogu
Jajko na miękko/twardo/jajecznica na parze
Sałatka z pomidora, cebulki dymki ze szczypiorkiem i ogórkiem, polana łyżeczką oliwy z oliwek

PRZEKĄSKA
2 mandarynki
Jabłko 

OBIAD
Talerz niezabielanej zupy pomidorowej 
ze szklanką ugotowanego pełnoziarnistego makaronu świderki
Pulpecik w sosie ze szklanką ugotowanej kaszy jęczmiennej 
i kilkoma łyżkami świeżo startych buraczków wymieszanych z jogurtem naturalnym

PRZEKĄSKA
Jogurt naturalny mały, kilka ulubionych orzechów

KOLACJA
Zupa krem z cukinii z kleksem jogurtu naturalnego  KLIK
(SUMA ok.1560 kcal / 20%B, 25%T, 55%W)

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


Słowa krytyki typu "same węglowodany", "też mi dieta - dajesz ciasto" czy "za mało tego, tamtego i owamtego" nie zostaną dopuszczone do wglądu publiki. Każdy dietetyk, lekarz, prawnik, budowlaniec czy inny specjalista - ma swoje zasady, swoje przyzwyczajenia i swoje zdanie. Jeden dietetyk nie uznaje mleka, inny pszenicy, inny zaś - kategorycznie nie pozwoli na jedzenie czekolady czy białych bułeczek. Szanuję teorie każdego ale MAM TEŻ SWOJE. Podobnie jest z proporcjami poszczególnych składników odżywczych. Część moich kolegów pracuje tylko zgodnie z normami, część zwiększa ilość białka, jeszcze inni - bazują na ograniczeniu węglowodanów. Niektórzy są zakochani w dietach paleo, bezmlecznych, bezglutenowych etc. To w jaki sposób ja pracuję można skonfrontować podczas indywidualnego kontaktu mailowego oraz w przychodniach, w których pracuję.

You Might Also Like

19 komentarze

  1. Nie rozumiem, kobieta o masie 65kg i wzroscie 170 cm ma BMI 22,5 i idealna wage. Po co tu redukcja? Bez przesady dieta redukcyjna dla szczuplych??? Promocja size Zero?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kingo, masz oczywiście rację. Problem jest tylko taki, że nie zawsze BMI odzwierciedla samopoczucie kobiety. Powyższy jadłospis był dla ''realnej'' osoby, która chciała zrzucić max. 3-4 kg co nadal daje odpowiednie BMI (21,1-21,4). Do tego wzrostu, nawet i 57 mieści się w normie. Ale dobrze zauważyłaś, że można byłoby to odebrać dwuznacznie, dlatego dopisuję informację o BMI.

      Usuń
    2. Kingo, odbiorcy zostali zmienieni. Aczkolwiek nadal jest to jadłospis prawidłowy dla osoby o wcześniej podanych parametrach.

      Usuń
    3. ok, teraz wszystko pasuje :) po prostu: dieta---> redukcja-----> przy wadze idealnej-----> malo ze soba wspolgraja...Co innnego zmiana nawykow/ poprawa samopoczucia. Pozdrawiam

      Usuń
    4. źle się wyraziłam ale pamiętaj, że nie zawsze LICZBA, która określa ideał, określa też stan faktyczny. I właśnie dlatego kobiety zgłaszają się często z tymi ''dobrymi parametrami'' :)

      Usuń
  2. a ja ,,mieszczę" się w tym przykładzie bo mam 27l 160cm i ważę 72kg i mam czego się pozbyć więc jak dla mnie jak najbardziej jest to przydatne bo to nie jest kwesia samopoczucia ale juz i drowotna....takze bardzo dziekuje za ten jadlospis :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisek był odnośnie wcześniejszych ustaleń - 170 cm i 65 kg. Takie wartości są w normie ale klientka, która zleciła tę dniówkę, źle się czuła i chciała zrzucić parę kg. Ale żeby nie promować, tak jak to powiedziała Kinga, nadmiernej szczupłości, zmieniłam parametry :)
      Cieszę się, że Ci pasuje! Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  3. BMI to nie wszystko. Sama jestem przykladem na to, ze w wieku 33lat, przy wzroscie 158cm i wadze 59kg mieszcze sie w normie, tymczasem cialo i samopoczucie zupelnie sie rozni od tego sprzed kilku lat, a co za tym idzie sprzed ciazy rowniez, kiedy to moja waga utrzymywalam sie w granicach 55kg. Nie byl to wspomniany wyzej rozmiar zero, a cialo zdrowo wygladajacej kobiety bez kompleksow. Tymczasem od dluzszego czasu pomimo diety i regularnej aktywnosci fizycznej ani w centymetrach ani na wadze nic sie nie zmienia. Nie widze nic zlego w tym, ze Maja probuje pomoc w utracie 3-4 kilogramow i pozyskaniu lepszego samopoczucia... Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No to i ja sie wpisuje jeszcz raz. Wzrost 162cm, waga. 61kg, wiek 36. BMI jest na górnej granicy i niby wciąż w normie, ale wg pomiarów na specjalistycznej wadze 19kg to u mnie tłuszcz! Co niestety widać i czuć kiedy podskakuje albo truchtam. DoRis

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) Majka mam pytanie, bo zauważyłam, że oststnio (nie tylko u Ciebie) są proponowane zupy krem na kolację - dlaczego? Możesz coś więcej na ten temat napisać? Jestem bardzo ciekawa, z góry dziękuje :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupa jest raczej ciepła, prawda? A więc przyjemniej rozgrzewa, a i dzięki temu syci. Błonnik zawarty w warzywach - wzmacnia efekt, a i warzywa to dostawa witamin i minerałów - taka bomba na noc :) No i - są niskokaloryczne, dzięki czemu nadają się na lekką kolację - nawet romantyczną, przy świecach.

      Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  6. Jedno pytanie ode mnie. Czy można obiad zrobić na 4 posiłek? Mój Mąż 3 pierwsze posiłki jest poza domem. Chcę zrobić taką dietę, abyśmy mogli jeść oboje (regulować tylko porcjami), więc wypadałoby, żeby 4 posiłek był tym na ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, dziękuję za komentarz
      spokojnie można :) Mam wielu pacjentów, którzy obiad jadają dopiero wieczorem - zwracam tylko uwagę by był on wówczas lżejszy
      pozdrawiam ciepło

      Usuń
  7. Weszłam tu przypadkowo ale fajna propozycja posiłków, myślę, że pomocna...

    OdpowiedzUsuń
  8. BMI ma się nijak do rzeczywistości. Ja mam 176cm wzrostu i ważę 66,5kg, jestem po prostu wielka. nawet jak ważyłam 62kg to czułam się nie najlepiej, boczki, brzuch nadal były i nie mogłam pokazac się w stroju. Też chcę zejść do 57kg, byłoby idealnie... <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie, dziękuję za komentarz
      Zgadza się - BMI to tylko wskaźnik. Tym głównym jest m.in. poziom tkanki tłuszczowej i ... samopoczucie :)

      Usuń
  9. Właśnie koleżanki mi mówiły jak się katują dietami że aby ładnie wyglądać to trzeba się głodzić albo jeść jakieś paskudztwa i krzywo się na mnie patrzyły gdy mówiłam to co powiedział mi mój trener z Saturn Fitness "trzeba jeść z głową" jem więcej niż wcześniej ale jem rozsądniej i "zdrowsze" rzeczy. Regularny trening ma taki plus że odchudzamy się w trakcie treningu oraz po nim i w miarę przyrostu i wzmocnienia mięśni spalamy więcej kcal w stanie spoczynku czyli nic nie robiąc :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastyczny blog :) Chyba pokuszę się i skorzystam z możliwości kontaktu mailowego. Pozdrawiam. Miruna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. serdecznie dziękuję i zapraszam :) www.mariabrzegowy.pl lub do jednej z przychodni stacjonarnych (Gastromedica Kraków, I-medica Żegocina)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ