Najnowsze Posty

KONKURS - Wygraj książkę kucharską dla najmłodszych - 3 egzemplarze!

By 11:21 , ,






PS Zostawcie swojego maila. Będzie mi łatwiej się z Wami skontaktować.
_____________________________________________________________________________________________


"Poradnik dla każdej mamy maluszka. Jedną z podstawowych zasad wychowania szczęśliwego i zdrowego dziecka jest właściwe odżywianie. Dobre nawyki należy kształtować od urodzenia po to, by w przyszłości dziecko jadło zdrowo i w odpowiednich ilościach.
Karmienie dziecka do ukończenia 1 roku życia zawsze budziło wiele wątpliwości. Mamy często pytają:
- jak rozpoznam, że dziecko jest gotowe na rozszerzenie diety?
- co niemowlę może pić, a czego nie powinno?
- jakie produkty są najsilniejszymi alergenami?

Autorka - Marta Jas-Baran - zebrała w poradniku najważniejsze informacje na temat żywienia niemowląt. Rozwieje wątpliwości, doradzi, podpowie. Przepisy na pyszne dania pozwolą przygotować urozmaicone posiłki dla każdego malucha. Książka opisuje dietę w poszczególnych miesiącach życia dziecka, by na talerzu znalazło się wszystko, co dobre, ale przede wszystkim zdrowe!"





CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U





WYNIKI KONKURSU!!!
Pierwsza propozycja to iście sezonowe danie – dyniowy krem z wzmacniającą odporność, bogatą w składniki odżywcze kaszą jaglaną.
Druga opcja to mega szybki obiad dla zagonionej mamy. Banalny, błyskawiczny i zdrowy: kasza z duszonymi warzywami.
Trzecia – to mała wariacja na temat naleśników. Zamiast mąki pszennej wykorzystujemy owsianą i gryczaną, a w nadzienie, zamiast nieśmiertelnego dżemu, dodajemy twaróg i szpinak. Mmm!!
Dziewczyny: proszę o wiadomości od Was (Waszymi adresami do wysyłki) na maila: maria.a.brzegowy@gmail.com

Reinka
„obiad - zupka z dyni zagęszczona kaszą jaglaną z dodatkiem odrobiny mleczka kokosowego (opcjonalnie) - zmiksowana na zupę krem, podana z drobniutko posiekaną natką pietruszki;”

Anna Marchlewska
„ugotowana kasza gryczana z podduszonymi na oliwie z oliwek/oleju rzepakowym, warzywami: pokrojonym w kostkę bakłażanem (bez skórki), czerwoną i żółtą papryką (bez skórki) i młoda cukinią oraz cieniutko pokrojonym porem
Iwonkary

„U mnie najlepsze są naleśniki owsiano - gryczane z nadzieniem twarogowo - szpinakowym (dla tych co nie lubią białego sera może być sam szpinak).

You Might Also Like

21 komentarze

  1. Proste, pyszne, pożywne i sezonowe:

    - obiad - zupka z dyni zagęszczona kaszą jaglaną z dodatkiem odrobiny mleczka kokosowego (opcjonalnie) -
    zmiksowana na zupę krem, podana z drobniutko posiekaną natką pietruszki;

    - podwieczorek - dynia duszona z gruszką i cynamonem - można również zagęścić kaszą jaglaną i zmiksować na krem/puding

    Dla mnie najważniejsze jest to, że są to potrawy wzmacniające, pożywne, smaczne i co najważniejsze bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Mają piękny kolor ;) Sprawdzone w naszym domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ryż Jaśminowy (ugotowany na miękko na wodzie lub mleku) z jogurtowym sosem owocowym (mrożone lub świeże owoce- u nas truskawki, ew.cukier waniliowy lub miód). Danie świetnie sprawdza się zarówno w domu, jako danie główne (po zupce) lub przekąska spacerowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno z ulubionych dan mego slonka to duszone warzywa: marchewka, cebulka, cukinia, fasolka szparagowa, baklazan, papryka czy co mi tam wpadnie w reke, zalane dobrej jakosci przecierem pomidorowym, podane z ugotowanym indykiem lub kurczaczkiem i makaronem( przewaznie pelnoziarnistym, bo taki jemy najczesciej) lub tez ryzem czy kasza jaglana, kazda opcja jest dobra:)... to takie a'la leczo, ktore robie podobnie dla coreczki jak i dla siebie i meza:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie od zawsze gości na stole kasza jaglana ,którą gotuję z laską wanilii lub laską cynamonu.Jeśli ma to byc wersja bardziej owocowa niz wytrwna. Kiedy ostygnie dodaje do niej trochę miodu i owoce, któe mam pod ręką. Najczęściej brzoskwinie,borówki,maliny. I cheilkę jeszcze wszystko podgrzewam. Doskonała sałatka na zimno i na ciepło.

    Druga sałatka,którą zajada moja córka to sałatka z kaszy jęczmiennej,serka wiejskiego i suszonych owoców(morele,żurawina, śliwki,daktyle) do tego dodaję prażony słonecznik lub płatki migdałowe. rEWELACJA.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najszybszy obiad – czas wykonania jedna bajka ;) -> Ulubione danie mojej córki
    Sphagetti ze szpinakiem
    - świeży szpinak
    - pomidory ( najlepiej świeże , sparzyć i obrać ze skórki)
    - oliwa
    - czosnek/sól do smaku
    - makaron pełnoziarnisty tagliatelle

    W woku „udusić” umyty szpinak na łyżce oliwy. Gdy ze szpinaku zrobi się „papka” dodajemy pokrojone pomidory. Można dodać czosnek. Dusimy ok. 20 minut, aż pomidory staną się jednolita masą ze szpinakiem – a’la sos.
    W między czasie gotujemy makaron.
    Łączymy na talerzu. Starszemu dziecku można posypać serem ( jeżeli lubi)

    https://docs.google.com/drawings/d/10SBUIjX-9U1oTjaSelmV1WiNRY78rqycqq7o8GLdzhg/edit

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest jeszcze jeden super prosty i znakomity przepis - naleśniki z kaszy gryczanej niepalonej (lub mąki gryczanej).

    To jest świetna sprawa dla dzieci, które nie mogą mleka / jaj / glutenu .. jak również dla wszystkich pozostałych.

    Kaszę gryczaną niepaloną namacza się na noc, rano wylewa się wodę, lekko przepłukując kaszę, następnie dolewa się świeżej wody i miksuje do konsystencji ciasta naleśnikowego.

    Te naleśniki są GE-NIAL-NE ! Proste, szybkie, łatwo się smażą, pyszne i zdrowe.
    Żegnajcie naleśniki z mąki. Witajcie naleśniki z gryki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma lepszego pomysłu na niejadka jak kolorowy i przede wszystkim pełnowartościowy i kolory deserek!

    Przedstawiam: Deser z kaszy mannej i z musem brzoskwiniowym, malinowym

    Potrzebujemy:

    - mleko nietermizowane (300ml)
    - kasza manna (50g)
    - 1 łyżka miodu (20g)
    - 1 mały kubek jogurtu naturalnego
    - 1/2 brzoskwini
    - garść malin
    - woda (50ml)

    Przygotowanie:
    Mus: brzoskwinie i maliny miksujemy z wodą blenderem na mus (osobno).
    W garnku na małym ogniu gotujemy mleko z miodem i kaszą manną, aż kasza będzie gęstnieć.
    Przygotowujemy szklaneczki i nakładamy przemiennie ugotowaną mannę,mus brzoskwiniowy, jogurt naturalny, mus malinowy.


    Gotowe!

    smacznie szybko i zdrowo:)

    Wartość energetyczna wszystkich składników – 645kcal
    Wartość energetyczna 1 porcji – 160kcal.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w głowie dwa przepisy, które dość często goszczą u nas w kuchni, przemieniane maminymi rękami w coś pysznego.
    Tradycyjnie i bardzo prosto. Ratatuj (papryka, cukinia, bakłażan, czerwona cebula, kilka pieczarek) duszone krótko. Na koniec dodaję 2 pomidory malinowe, bez skórki. Zagęszczają potrawę. Zalewam mlekiem kokosowym. Do tego indyk na parze. I co kocham w tym przepisie, zamiast kaszy czy ziemniaków dodaję soczewicę zieloną, ugotowaną (nie przepadam za konserwową). Uwielbiamy ją wszyscy :)
    Drugi przepisik, w sumie zamiennik soczewicy,często stosuję te placuszki do sałaty albo warzyw. Racuszki z kaszy gryczanej z serem feta i pietruszką. Kasze gotujemy (uwaga zeby jej nie rozgotowac), laczymy z serem feta, posiekana pietruszka, szczypiorkiem z cebulka i jajkami, calosc doprawiamy niewielka iloscia soli i pieprzem, formujemy male placuszki i smazymy na oleju kokosowym (można na oliwie z oliwek ale ja preferuję olej kokosowy ).
    Zgłodniałam :)
    PS. Piszę z konta Męża :)
    Aneta Scherer

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas króluje kasza ale jęczmienna. Moja 3 latka jak i 1.5 roczna córeczka wprost przepadają z nią.
    Jeśli się spieszy a głodne buzie krzyczą jeść - gotuje kaszę, po - dodaje masło i koperek. Do tego gotowana kukurydza lub groszek. Można do tego dodać gotowaną rybę lub mięso gotowane na parze.
    Drugi sposób by była chwila ciszy a w lodówce np.światło? To moje wspomnienie z dzieciństwa. Chleb maczany w jajku z dodatkiem oregano lub świeżej pietruszki i odrobiną soli. Smażę chleb obtoczony z jajku na patelni bez tłuszczu. Oczywiście nie jest to najzdrowszy posiłek ale zawsze dodaję do tego jakieś warzywko : ogórek świeży, pomidor bez skórki.
    A na słodko - oczywiście twaróg, miód z jogurtem naturalnym i owocami (banan, maliny). Zamiast jogurtów. Ważne by wszystko dokładnie zmiksować. Pychaaaa

    Natalia Bieniek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a adres meilowy : nabienn@op.pl

      Usuń
  10. Prosta w wykonaniu jajecznica, ale forma wykonania zawsze sprawia że mój Kubuś aż piszczy z zachwytu. Polecam troszeczkę większy nakład pracy aby zobaczyć taką roześmianą buzię. Kura znika momentalnie.
    kura.jpg

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie najlepsze są naleśniki owsiano - gryczane z nadzieniem twarogowo - szpinakowym (dla tych co nie lubią białego sera może być sam szpinak).
    A na deserek mus malinowo - jabłkowy (garść malin i 1 jabłko gotujemy na parze - w osobnych pojemnikach do rozpadnięcia owoców. Maliny przecieramy przez sitko, pestki wyrzucamy. Wszystko mieszamy razem i blendujemy. Do gotowego musu można dodać pokruszonego biszkopcika lub troszeczkę kaszy mannej).
    Bardzo polecam i smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasteczka owsiane z różnymi bakaliami. Pyszna i pożywna przekąska. Łatwa w przygotowaniu zarówno dla dziecka jak i dla mamy. Fajna przekąska w zamian za tłuste, tuczące słodycze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Stanowczo mówię nie hormonalnym gmo pasionym kurczakom w diecie malucha. Może trzeba trochę zachodu, może to trochę drożej ale warto zdecydować się inne mięsa. Propozycja na danie z jagnieciny/cieleciny:
    Mięso kroimy w kostkę i wracamy do garnka z woda gotujemy na średnim ogniu ok 1/2h. W kostkę kroimy ziemniaki marchewke i w sezonie kalarepke. Wracamy do garnka dodajemy liść laurowy i trochę soli. Gotujemy jeszcze ok 15min do miękkości warzyw. Z masła i mąki zbytniej pelnoziarnistej przygotowujemy zasmazke na której rozprowadzamy przecier pomidorowy domowej roboty (w wersji dla dorosłych używam proszku curry) i dodajemy do zupy. Zageszczony wywar z warzywami i miękkim mięsem świetnie sprawdza się sam albo jako dodatek do kaszy ;-)
    Ola gabinoir@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje ulubione danie z dzieciństwa, które będę gotowała na pewno mojej córeczce - gotowane kopytka z twarogiem i do tego najróżniejsze sosy. Latem obowiązkowo sosy owocowe np. truskawkowe. Na deser z sosem czekoladowym (oczywiście własnego wyrobu, a nie rozpuszczana tabliczka czekolady). A zimową porą kopytka z sosem z kurczakiem, groszkiem i marchewką, a do tego surówka z orzechami włoskimi, ananasem i selerem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moje dzieciaczki jak były mniejsze uwielbiały potrawkę z duszonego kabaczka z koperkiem, zagęszczaną Sinlakiem, a jak były troszkę starsze to z kaszą jaglaną i mlekiem modyfikowanym. Super jako danie wegetariańskie lub z dodatkiem dowolnego gotowanego mięska.

    OdpowiedzUsuń
  16. puree ziemniaczano brokułowe z jogurtem naturalnym, gotowaną marchewką i pulpecikami z indyka pycha nie tylko dla dzieci ale dla całej rodzinki - smacznie, zdrowo i kolorowo :) angela0008@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. mogę zaproponować 2 super dnia, z którymi moja córka ne chciała sie rozstawać, gdy miseczka była pusta, zaczyna sie szloch...

    1) ugotowana kasza gryczana z podduszonymi na oliwie z oliwek/oleju rzepakowym, warzywami: pokrojonym w kostkę bakłażanem (bez skórki), czerwoną i żółtą papryką (bez skórki) i młoda cukinią oraz cieniutko pokrojonym porem

    2) owsianka z miodowymi jabłuszkami -mix płatków jeczmiennych, ryżowych, owsianych i gryczanych ugotowany na mleku/wodzie ; do tego podsmażone ma masełku , pokrojone w kostkę jabłuszka. Gdy jabłuszka sa miękkie dodaje się 2-3łyzki miodu; ugotowane płatki polewa się miodowymi jabłuszkami i posypuje cynamonem

    aniasejny@wp.pl Anna Marchlewska

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja na danie obiadowe polecam coś na kształt lasagne z sosem blognese :)
    Oczywiście sos przygotowujemy sami od podstaw:
    Podsmażamy cebulkę oraz czosnek pokrojone w kostkę, marchew, seler, pietruszkę potarkowaną na dużych oczkach. Gdy warzywa zmiękną dodajemy pomidory- obrane ze skórki i pokrojone. Gotujemy wszystko kilka minut. Dodajemy troche ziół, przyprawiamy wszystko do smaku i gotowe.
    Sos wykładamy do naczynia żaroodpornego, jednak nie na makaron, ale na plastry cukunii, które powinniśmy uprzedmio zblanszować lub zgrilować, by były miękkie.
    Na wierzch kładziemy kilka plasterków mozzarelli :) i pieczemy :)
    Pysznie i zdrowo :)

    Na deser nie ma nic lepszego niż bułeczki drożdżowe mojej mamy, które sama uwielbiałam będąc mała :)
    Nie są jakieś dietetyczne, ale zrobione w domu są o wiele bardziej smaczne i zdrowe niż te, które można kupić w sklepie.

    Składniki na ciasto to 1kg mąki pszennej, 0,5l mleka, 15 dag drożdży, 250 gram rozpuszczonego masła, 10 żółtej, szklanka cukru, ćwierć łyżki soli.
    Wszystkie kroki tak jak z wyrabianiem ciasta drożdżowego (rozczyn tutaj zrobiony z drożdży, szklanki mleka, łyżeczki cukru i 2 łyżek mąki). Następnie mąkę przesiewamy na stolnice lub do miski i dodajemy pracujące drożdże i resztę składników. Ciasto wyrabiamy jak najdłużej do pojawienia się pęcherzyków powietrza. W oryginalnym przepisie jest to 30 minut, ale nie wiem czy ktoś wytrzyma :) Następnie odstawiamy ciasto w ciepłe miejsce pod przykryciem do wyrośnięcia.

    Nadzienie: około 3/4 litra jagód (opłukać i wymieszać z ok 1 szklanką cukru- do smaku i 1 łyżeczką mąki ziemniaczanej) lub innych owoców sezonowych, może być także 0,5 kg twarogu wymieszanego z 2-3 żółtkami i ok 2-3 łyżkami cukru).

    Z ciasta formować mniej więcej równe kuleczki ciasta. Z kuleczki robimy placek i kładziemy na nie nadzienie. Lepimy i formujemy bułeczki :)
    Przed pieczeniem bułeczki posmarować roztrzepanym białkiem. Można też posypać je cukrem, ale to nie jest konieczne.
    Pieczemy na złoty kolor w 180 stopniach.
    Z tej porcji wychodzi około 50 bułeczek, więc proporcje zawsze można zmniejszyć, ale w moim domu te słodkości mają wzięcie nie tylko wśród młodszych, ale także starszych :)

    mój mail: jolantabielonko@o2.pl
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ