Najnowsze Posty

Kotleciki z kaszy jaglanej z kukurydzą i otrębami owsianymi

By 19:46 , , , , , ,

Smaki na wege w moim domu nie tracą na sile. Mięso pojawia się bardzo rzadko i wcale nie płaczemy z tego powodu. Co rusz bowiem wymyślam coś nowego, wynajduję w sieci, przerabiam. Hummus na ciecierzycy praktycznie nieustannie gości w naszej lodówce, a wszelkie rodzaje wege gulaszów, kociołków i mieszanek to już standard. Dziś - kotleciki z mega zdrowej kaszy jaglanej - inspirowany pomysłem Asi. Najlepiej smakują z jogurtowym sosem lub kromką razowego chleba. Są też w sam raz do wege burgerów :)
Smacznego!
1 kotlecik to ok:
110 kcal
1,2 g błonnika
2,7 g białka
5,7 g tłuszczu
11,6 g węglowodanów


KOTLECIKI Z KASZY JAGLANEJ
Składniki (na ok. 9-10 kotlecików)
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
mała czerwona cebula
5-6 łyżek mrożonej kukurydzy (u mnie dodatkowo z kawałeczkami mrożonego brokułu)
łyżka oleju rzepakowego
3 łyżeczki drobno posiekanej natki pietruszki
jajko
łyżka otrębów owsianych
łyżka mąki kukurydzianej
sól, pieprz
olej do smażenia

Cebulkę drobniutko siekamy, wrzucamy na rozgrzany olej i chwileczkę przesmażamy. Dorzucamy kukurydzę i chwilę dusimy, zdejmujemy z ognia. Mieszamy z kaszą jaglaną - doprawiamy do smaku solą i pieprzem (ok. 3 szczypt soli). Wyrabiamy z jajkiem, otrębami i mąką i formujemy kotleciki. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu, odsączamy na papierowych ręcznikach.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

6 komentarze

  1. Wyglądają szalenie apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. czy moznaby je ugotowac na parze? moze wtedy nadalyby sie dl mojego 10mcznego synka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, obawiam się, że nie bo tutaj jest jajko i niekoniecznie się ono ugotuje :( ale może spróbuj we wodzie? tylko uformuj raczej kuleczki niż placki

      Usuń
  3. Witam ;) Niedawno trafiłam na Pani bloga i wiele przepisów mnie zainteresowało;)zamierzam je przetestować... szczególnie ten na kotleciki. W związku z tym mam pytanie czy można zastąpić mrożoną kukurydzę taką z puszki lub kukurydzą w kolbie? Pozdrawiam. Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konserwowa tak, z kolby też ale wcześniej musisz ugotować.
      PS bardzo mi miło :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ