Najnowsze Posty

Pasta jajeczna - smak mojego dzieciństwa

By 17:05 , , , , , ,


Dokładnie pamiętam ten dzień - a w zasadzie to wieczór - w którym po raz pierwszy spróbowałam tego pysznego banału. Właśnie zaczęłam szkołę podstawową, jesień... Tata rozłożył na stole kuchennym deskę, nóż, ugotowane na twardo jajka, ser żółty i tarkę. Wszystko pomieszał, doprawił majonezem, solą i pieprzem. Pasta jajeczna. Smak mojego dzieciństwa. Dziś szykuję ją w nieco lżejszej wersji. Troszkę mniej sera i połowa jogurtu naturalnego. Mam nadzieję, że będzie Was smakowała.

1 kopiata łyżka pasty to ok:
100 kcal
0,2 g błonnika
5,7 g białka
7,7 g tłuszczu
1,5 g węglowodanów

PASTA JAJECZNA
Składniki (na ok. 6 kopiatych łyżek pasty - 6 kanapek):
3 ugotowane na twardo jajka
pół cebuli
3 duże łyżki startego na tarce sera żółtego o wyrazistym smaku
łyżka majonezu
1-2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
posiekany szczypiorek
sól, pieprz

Jajka, cebulę drobno szatkujemy, dodajemy ser. Majonez mieszamy z jogurtem w kubeczku. Dolewamy do jajek, mieszamy, doprawiamy solą i pieprzem. Gotowe kanapki posypujemy szczypiorkiem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Moja mama jeszcze dorzucała rzodkiewkę. Pamiętam te kanapki, pychota! :) A kolega sprzedał mi ciekawy pomysł na taką pastę. Zamiast szczypiorku polecam bazylię i czosnek :) rewelacyjny smak! :) Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ