Najnowsze Posty

Pieczone kotleciki z ciecierzycy - falafel w wersji light

By 16:33 , , , , , , , , , ,



Kotleciki wege są pyszne! Pokochałam i te z brokułów i te z kaszy jaglanej, a w Vege Bar we Wrocławiu - ze szpinaku. Tym razem wykorzystałam ciecierzycę, z której do tej pory szykowałam hummus. Bogata w białko, witaminy z grupy B, potas, magnez oraz żelazo. W dodatku - full błonnika. Pieczone - będą idealne na diecie odchudzającej, ale nie tylko. Mój prawie 1,5 roczny synek wcinał je ze smakiem z ziemniaczkami, a tatuś przyszykował sobie cieciorko-burgera :)

1 kotlecik to ok:
160 kcal
5,5 g błonnika
7 g białka
5,7 g tłuszczu
20 g węglowodanów

PIECZONE KOTLECIKI Z CIECIERZYCY
Składniki (na ok. 10 kotlecików):
1,5-2 szklanki ziaren ciecierzycy
mała cebulka
jajko
10 łyżek otrębów owsianych + do panierowania
łyżeczka słodkiej papryki w proszku
sól 
pieprz ziołowy
natka pietruszki (pół pęczka)
3-4 łyżki oleju rzepakowego do smarowania

Ciecierzycę wsypujemy do miski, zalewamy zimną wodą i odstawiamy na noc. Rano odlewamy wodę, ziarna gotujemy do miękkości w nowej wodzie, odcedzamy i wrzucamy do blendera. Dodajemy posiekaną cebulkę, jajko, otręby, przyprawy (sól, pieprz wedle uznania) oraz natkę pietruszki, miksujemy. Z masy formujemy małe kotleciki i obtaczamy je w otrębach. Blachę wykładamy papierem do pieczenia bądź folią aluminiową i układamy kotleciki posmarowane wcześniej pędzlem maczanym w oleju. Pieczemy ok. 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C na środkowej półce. W połowie czasu pieczenia, kotleciki można (ale nie trzeba) przewrócić na drugą stronę aby ładnie się zrumieniły.
Kotleciki będą świetnie smakowały z sosem koperkowym. Można je też usmażyć.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

7 komentarze

  1. Super przepis :) Jesli wrzucisz jeszcze przepis na kanapkę to zapraszam do udziału w kanapkowej akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. bardzo celna uwaga! :) umknęło mi

      Usuń
  3. zmieniłam trochę Twój przepis, ale mimo to wyszły baardzo dobre! dziękuję! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę Anetko, że Ci się spodobały :* do zobaczenia!

      Usuń
  4. Zrobiłam w weekend! Wyszły pyszne, może trochę suche ale z sosem jogurtowym były idealne :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ