Najnowsze Posty

Diety wegetariańskie w praktyce - WegeCentrum - Warsztaty

By 19:57 , , , ,



Iwonę, podobnie jak większość dietetycznych i fitnesowych koleżanek, poznałam w sieci. Już na odległość zafascynowała mnie jej wege-pasja i choć mięso jadam, chciałam nieco podrasować swoje wegetariańskie zasoby informacji. Głównie dlatego, że pracując w przychodni, napotykam różnych ludzi. Kto wie? Być może już wkrótce, wege-wiedza przyda mi się w praktyce?

Całe centrum, jego założenia, poradnictwo i liczne warsztaty to efekt wielomiesięcznej pracy Iwony. Po dziewięciu godzinach spędzonych na sali wykładowej mogę powiedzieć, że dziewczyna naprawdę kocha to co robi i robi to naprawdę świetnie. W dodatku, jest swoją najlepszą wizytówką - piękna figura, gładka cera, lśniące włosy.

Jako mięsożerca miałam dosyć nikłą wiedzę w temacie organizacji wege-diet, tak by niczego w nich nie brakowało. W czasie całego szkolenia, zostałam wręcz poprowadzona za rękę - poczynając od podstaw, przechodząc przez specjalistyczne informacje, a kończąc na ścisłej praktyce w życiu: u ciężarnych, dzieci, osób starszych i sportowców. Bo umówmy się - diety wegetariańskie są na studiach traktowane wręcz po macoszemu.

Iwona, w żaden sposób nie zmuszała swoich słuchaczy do przejścia na jej stronę. Podkreślała wprawdzie moc prozdrowotnych aspektów wege-diety, ale wspominała również o dobrze zaplanowanych dietach mięsnych. 

Nie każdy początkujący wegetarianin bądź weganin wie jak się odżywiać, dlatego odpowiednia wiedza o bilansowaniu i zamiennikach jest ogromnie ważna dla nas, dietetyków. Bo nie wystarczy jedynie zrezygnować z samego mięsa...

To co przemawiało do mnie najbardziej, to liczne przykłady badań naukowych dobrze naświetlających problem jak np. spadek poziomu cholesterolu u mięsożercy, który przeszedł na dietę wegańską.

Zdjęcia z koronarografii tętnicy jednego z pacjentów Esselstyna przed (lewa strona) i po (prawa strona) 32 miesiącach na niskotłuszczowej roślinnej diecie.

Podobały mi się również wstawki filmowe. Ciekawym przypadkiem jest chociażby prezydent Bill Clinton. Po przejściu na dietę roślinną, poprawił wyniki swoich badań oraz bez wysiłku zrzucił parę kilogramów. Podobnych filmików/filmów było podczas warsztatów jeszcze kilka - równie zajmujących (m.in. o dr Esselstynie, dr Ornishu).




To co było dla mnie istotne, to porządnie opracowane zagadnienia diety roślinnej u ciężarnych i malutkich dzieci - w końcu w tym obszarze zazwyczaj się poruszam. Wiele pomysłów na wege-posiłki wykorzystałam już zaraz po powrocie do domu. Dzięki Iwonie wiem teraz jak w diecie naszego Jasia bezpiecznie zastąpić mięso, które od wielu już lat jadam rzadko i przypuszczalnie nie zmartwiłby mnie fakt jego całkowitego wykluczenia z codziennego jadłospisu. Na moment obecny nie jestem jednak jeszcze gotowa na zrezygnowanie z wielu ulubionych posiłków. Nie potrafiłabym również zapomnieć o rybach (i zdecydowanie nic mnie do tego nie przekona).

Jakkolwiek by u mnie z tym nie było, gorąco polecam warsztaty wege-praktyki żywieniowej. To naprawdę dobra, fachowa wiedza wyłożona przez specjalistę, pasjonatkę i mamę małego weganina. Dziewięć godzin mija w błyskawicznym tempie i pozostaje po nich mały niedosyt, świetny skrypt do nauki i certyfikat. Takie szkolenie to świetny punkt w praktyce żywieniowej każdego dietetyka. Myślę, że przyda się na co dzień wielu z nas. 



CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Można się do tych warsztatów dołączyć (oczywiście jako słuchacz) ? Gdzie się odbędą i ile wstęp ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już są dostępne dla każdego :)
      http://www.wegecentrum.pl/wege-dla-ka%C5%BCdego

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ