Najnowsze Posty

Guacamole z czerwoną papryką - meksykańska pasta/dip

By 13:32 , , , , , , , , , ,



Zaraz po twarożkowych, to chyba kolejna moja ulubiona pasta! Zrobiłam dziś po raz pierwszy i zakochałam się... Przyznam szczerze, że początkowo byłam dosyć sceptycznie nastawiona, bo próbowałam już kiedyś samego awokado i wydawało mi się za mdłe. W połączeniu jednak z wyrazistymi dodatkami - bajka! Polecam dziś więc zdrową i pyszną pastę do chleba, jako dodatek do obiadu lub dip krakersowy.

PS awokado na diecie redukcyjnej rzadko jest mile widziane przez dietetyków, głównie ze względu na ilość tłuszczu (choć bardzo zdrowego). Nikt jednak nie mówi o jedzeniu awokado kilogramami. W takiej postaci i w takiej ilości (łyżeczka) można przymknąć nieco oko. A więc - smacznego :)

1 łyżeczka to ok:
32 kcal
0,7 g błonnika
0,5 g białka
2,8 g tłuszczu
1,8 g węglowodanów

GUACAMOLE Z PAPRYKĄ
Składniki (na ok. 8 łyżeczek):
dojrzałe, miękkie awokado
malutka, czerwona cebulka
duży plaster czerwonej papryki
malutki ząbek czosnku
sól
limonka

Z awokado wydrążamy zielony miąższ i rozgniatamy w miseczce widelcem. Paprykę i cebulkę drobniutko siekamy. Mieszamy razem z masą z awokado, wyciskamy czosnek, dosyć obficie doprawiamy solą. Opcjonalnie dodaje się sok z limonki ale nie każdy jej używa - ja zakwasiłam guacamole łyżeczką.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ