Najnowsze Posty

Wiewiórka - czekoladowe ciasto z orzechami, jabłkiem i cynamonem

By 16:24 , , , , , , , , ,


Sprawdzone przepisy są zawsze najlepsze! Dlatego gdy czasu mam niewiele, a efekt być musi (no i smak), nie kombinuję, nie wybrzydzam tylko korzystam z pomysłów innych. Tym razem do swoich niecnych planów wykorzystałam Dusię i Jej wiewiórkę. Pytacie co to za szaleństwo? Już tłumaczę. Wiewiórka to przepyszne, czekoladowe ciasto z dużymi kawałkami orzechów włoskich, jabłkiem i cynamonem. Choć raczej jesienne, pachnie świętami - to na pewno. A smakuje - naprawdę wspaniale! Klaudia doradziła mi, że ciacho najlepiej smakuje następnego dnia. Zaśmiałam się wtedy głośno bo wiedziałam, że raczej nie dotrzyma ono popołudnia, a co dopiero całej doby :)

PS Oryginalny przepis ma trochę więcej pewnych składników. Ja ujęłam nieco cukru i czekolady ale zaręczam Wam, że ciasto nadal jest bardzo słodkie :)

Z innych moich sprawdzonych, szybkich ciast polecam:

1 kawałek 5cmx5cm to ok:
170 kcal
0,8 g błonnika
2,8 g białka
9,5 g tłuszczu
18 g węglowodanów
WIEWIÓRKA

Składniki (na ok. 20 kawałków):
2 szklanki mąki tortowej
3 jajka
3/4 szklanki cukru 
3/4 szklanki oleju rzepakowego 
łyżeczka przyprawy do piernika (w oryginale cynamon) 
łyżka prawdziwego kakao 
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
pół szklanki obranych orzechów włoskich 
2 kostki gorzkiej czekolady 
duże jabłko (albo dwa mniejsze) 
kilka łyżek mleka 

Jajka miksujemy z cukrem na biało. Strużką wlewamy olej ciągle miksując. Mąkę mieszamy z przyprawą do piernika, proszkiem do pieczenia i kakao i wsypujemy do masy, porządnie miksujemy. Orzechy szatkujemy (mają zostać grubsze kawałki), jabłka kroimy w kostkę, czekoladę we wiórka, dorzucamy do masy i mieszamy łyżką (ja zmiksowałam). Jeśli masa będzie zbyt gęsta (ma być delikatnie płynna) - dodajemy kilka łyżek mleka. Ciasto przekładamy do formy 25cmx25 cm (lub keksówki) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy 40 minut w 180*C na środkowej półce (opcja góra-dół) do suchego patyczka.


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



You Might Also Like

10 komentarze

  1. pięknie wyszło, pachnie aż tutaj przed moim komputerkiem :) noo tak i znowu takie słodkie, a moi ciągle mówią, że im mało :) dodam wieczorkiem do galerii :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja dziś robię po raz trzeci :))))

      Usuń
  2. Omg! Już mi ślinka cieknie! jutro robie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobre wyszło! I co ważne dla mnie - dość szybko się robi, a czas spędzony w kuchni z coraz większym brzuchem jest ostatnio na wagę złota :)
    B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę :) Pozdrowienia dla malucha!

      Usuń
  4. Witam!Czy zamiast maki pszennej mozna uzyc maki orkiszowej do wypieku tego ciasta?

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ