Najnowsze Posty

Dieta 1600 kcal - Przykładowy jadłospis redukcyjny dla kobiety - praca siedząca

By 14:57 , ,



Ponieważ wciąż prosicie o jadłospisy na 1500-1600 kcal – mówicie – macie. Niedługo już będzie komplet na 7 dni! Bardzo mnie to cieszy, zwłaszcza gdy piszecie, że korzystacie, podoba się Wam, jest smacznie i sycąco. Dziękuję! A jeśli potrzebujecie dalekobieżnej pomocy - zapraszam do siebie do Kliniki Krakowskiej bądź Gastromedici. Jestem tam w każdą środę i czwartek. Wprawdzie jadłospisy układane dla moich pacjentów różnią się nieznacznie od tych tutaj prezentowanych (są to bardziej plany żywieniowe) ale wg. moich podopiecznych - będąc zadowolonym i nasyconym osiągają na nich świetne rezultaty.

Dniówka jest oczywiście zbilansowana w oparciu o wyliczenia podstawowych składników odżywczych (tu: ok. 22% białka - zwiększony udział, 23% tłuszczu, 55% węglowodanów). Kaloryczność dla kobiety o siedzącym trybie życia – praca biurowa.

PS Nim przystąpisz do komentowania w negatywnym wydźwięku, zapoznaj się proszę z metodą mojej pracy - pomarańczowy tekst na samym dole

ABY OBLICZYĆ SWOJE DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE - zajrzyj TUTAJ


ŚNIADANIE
Jaglanka
4 łyżki kaszy jaglanej ugotować w szklance 1,5% mleka (lub we wodzie, dolać mleko). Pół jabłka zetrzeć na tarce o dużych oczkach, wkroić 2 orzechy włoskie, posypać cynamonem

II ŚNIADANIE
Kanapka z pastą
2 kromki chleba żytniego 
PASTA: 2 łyżki serka typu „bieluch” wymieszać z drobno pokrojonym plastrem żółtej/czerwonej papryki, małym plastrem awokado i cebulką dymką (razem ze szczypiorkiem), doprawić solą i pieprzem

OBIAD
Pstrąg w rozmarynie ze świeżymi buraczkami
110 g filetu z pstrąga umyć, ułożyć na folii, obficie skropić sokiem z cytryny, oprószyć szczyptą soli, szczyptą pieprzu ziołowego, dużą szczyptą rozmarynu, polać łyżeczką oleju rzepakowego, zawinąć folią i piec ok. 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C. Buraka obrać, ugotować, zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Wymieszać z łyżką jogurtu (opcjonalnie), doprawić solą i pieprzem, podawać z 60g (więcej niż połowa woreczka) kaszy gryczanej ugotowanej na sypko

PRZEKĄSKA
Koktajl
Szklankę maślanki zmiksować ze słodką brzoskwinią i garścią liści szpinaku

KOLACJA
Sałatka makaronowa z tuńczykiem
50 g pełnoziarnistego makaronu penne ugotować al dente, wymieszać z 2 łyżkami tuńczyka z wody, poszatkowaną połową czerwonej papryki, wiórkami czerwonej/białej cebuli i ogórkiem kiszonym, doprawić, przyozdobić poszatkowanym plastrem kalarepki
Całość ok. 1564 kcal

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Słowa krytyki typu "same węglowodany", "też mi dieta - dajesz ciasto" czy "za mało tego, tamtego i owamtego" nie zostaną dopuszczone do wglądu publiki. Każdy dietetyk, lekarz, prawnik, budowlaniec czy inny specjalista - ma swoje zasady, swoje przyzwyczajenia i swoje zdanie. Jeden dietetyk nie uznaje mleka, inny pszenicy, inny zaś - kategorycznie nie pozwoli na jedzenie czekolady czy białych bułeczek. Szanuję teorie każdego ale MAM TEŻ SWOJE. Podobnie jest z proporcjami poszczególnych składników odżywczych. Część moich kolegów pracuje tylko zgodnie z normami, część zwiększa ilość białka, jeszcze inni - bazują na ograniczeniu węglowodanów. Niektórzy są zakochani w dietach paleo, bezmlecznych, bezglutenowych etc. To w jaki sposób ja pracuję można skonfrontować podczas indywidualnego kontaktu mailowego oraz w przychodniach, w których pracuję.

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Czekamy na wiecej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wiecej !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zobaczymy na ile czas mi pozwoli :) będę się starać
      Pozdrawiam

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ