Najnowsze Posty

Dieta dla urody - co jeść by pięknie wyglądać - ZdrowieIntymne.pl

By 10:42 , , , , ,


Jednymi z najlepiej sprzedających się suplementów diety, zaraz obok tych „na odchudzanie”, są preparaty wzbogacające naszą dietę w składniki niezbędne włosom, skórze i paznokciom. Często jednak zapominamy o tym, że to co znajduje się w tych kolorowych tabletkach, występuje również w żywności. Zamiast więc wydawać fortunę na gotowe mieszanki, spójrzmy lepiej na to co ląduje na naszym talerzu. Co więc wybierać aby nie narzekać na urodę?

Włosy, skóra i paznokcie to odbicie lustrzane naszego stanu zdrowia. Jeśli nasza dieta jest uboga w składniki odżywcze, wysoko przetworzona, pełna szkodliwych dodatków – również i nasz wygląd pozostawi wiele do życzenia. Również i diety odchudzające, niskokaloryczne, błędnie zbilansowane mogą być przyczyną problemów. Dieta bazująca na piramidzie zdrowego żywienia, bogata w witaminy i minerały, wysokowartościowe białko, dobre tłuszcze i węglowodany złożone oraz zdrowy, pozbawiony stresu styl życia mogą z kolei korzystnie wpłynąć na naszą urodę.
Na talerzu, każdego dnia powinny się znaleźć produkty ze wszystkich grup żywności, ale istnieją pewne składniki na których obecność warto zwrócić szczególną uwagę. Trzeba jednak pamiętać o tym, że efektów nie obserwuje się z dnia na dzień – potrzeba czasu aby nasze ciało pozbyło się tego co mu zbędne i odżywiło wartościowym jedzeniem.

Jedz ryby! – kwasy omega-3
Nie ma już chyba nikogo kto nie kojarzyłby tej nazwy. Producenci żywności prześcigają się w reklamach korzystając z tego, że o kwasach omega-3 jest obecnie tak głośno. Najbogatszym ich źródłem są ryby morskie (a w zasadzie ich tłuszcz), zaraz po nich - siemię lniane, orzechy, oleje roślinne i tofu. Dlaczego tak wiele uwagi się im poświęca? NNKT do których należą kwasy omega-3 budując nasze komórki, tkanki, odpowiadają za m.in. właściwy wygląd skóry, spowalniają procesy jej starzenia, a więc mogą przykładowo opóźnić proces powstawania zmarszczek. Zalecana porcja ryb to przynajmniej dwie tygodniowo. Najwięcej kwasów omega-3 zawiera łosoś i śledź atlantycki oraz pstrąg tęczowy. Ponieważ jednak przeciętny Polak ryby jada rzadko, albo jedynie takie, które wcześniej zostały usmażone bądź upieczone (tym samym zubożały w o-3),  warto pomyśleć o suplementacji.


 CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U
foto: foter.com

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Mąż twierdzi, że jestem piękna więc chyba nie jest źle z moim odżywianiem?! Hihihiiiii ;))) A tak serio, ciekawy wpis, człowiek niby to wszystko wie, ale warto sobie przypomnieć czego nie pomijać w naszym jadłospisie.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ