Najnowsze Posty

Dietetyczna tarta jogurtowa z brokułami, szynką, roszponką i ziemniakiem

By 20:38 , , , , , ,


Tarta to kolejny ciekawy pomysł obiadowy dla "niejadków". Mój Janko wprawdzie do takich nie należy, ale z opowieści znajomych mam wiem, że im bardziej coś przypomina pizzę, hamburgery i inne uwielbiane przez dzieciaki, niekoniecznie zdrowe dania, tym lepiej :) Dziś więc zdrowa tarta - z brokułem, roszponką i ziemniakiem (w ostateczności można go pominąć). To również lekka opcja dla osób na diecie, którym powoli nudzą się jedne i te same gotowane bądź pieczone posiłki. Smacznego! :)

1 kawałek to ok:
270 kcal
1,5 g błonnika
11 g białka
14 g tłuszczu
26 g węglowodanów

TARTA Z BROKUŁEM, SZYNKĄ, ROSZPONKĄ I ZIEMNIAKIEM
Składniki (na ok. 7 kawałków):
CIASTO
1,5 szklanki mąki pszennej 
75 g zimnego masła 
6 łyżeczek zimnej wody
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
jajko
szczypta soli himalajskiej 

NADZIENIE 
6 kopiatych łyżek gęstego jogurtu naturalnego (150g)
2 duże łyżki naturalnego serka Bieluch 
2 duże jajka
2 garści ugotowanych brokułów
mały ugotowany ziemniak i ew. małe dziecięce marcheweczki
2 plastry chudej wędliny (u mnie "Bobrownik")
2 plastry sera żółtego gouda
mała czerwona cebulka
garść roszponki
sól, świeżo zmielony pieprz 

Ciasto dokładnie zagniatamy i wstawiamy do lodówki na 15 minut. Schłodzone wałkujemy i wykładamy nim formę do tarty, ścinamy nadmiar ciasta. Nakłuwamy widelcem i wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka). 
Jajka roztrzepujemy w miseczce, dodajemy jogurt, Bieluch, mieszamy. Dorzucamy pokrojony w kostkę ser, wędlinę,  cebulkę oraz roszponkę, pieprz i sól (wedle upodobań, ja nie soliłam ze względu na synka). Masę wylewamy na podpieczony spód, rozkładamy różyczki brokułu i pokrojonego w kostkę ziemniaka. Zapiekamy ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka).

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



You Might Also Like

8 komentarze

  1. Ile porcji wychodzi z całej tarty ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 kawałków. A w porcjach? Jadłam ja, mąż i nieco Janek :)

      Usuń
    2. dziękuję :)

      Usuń
  2. Super przepis :) czy ciasto można równiez zrobić z mąki żytniej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że możesz spróbować. poprzednie tarty robiłam z pełnoziarnistych, a kiedyś wmieszałam też graham :) ale na początek zrobiłabym pół na pół. żytnia jest cięższa i ciasto może nie być takie plastyczne

      Usuń
  3. Zrobiłam. Jak czytałam składniki, nie bardzo to do mnie przemawiało. Myślałam, że to nie będzie dla mnie. Dużo serów, bałam się że będzie mdłe . Zrobiłam, okazało się rewelacyjne ! Polecam, bo najeść się nie mogłam ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj robiłam i wyszło rewelacyjnie! Robiłam na spodzie pół na pół razowym - 3/4 szkl. mąki pszennej, 1/2 pełnoziarnistej żytniej i 1/4 gryczanej plus 2 łyżki otrębów żytnich. Trochę twardszy wychodzi i trzeba dopiec tylko na dolnej grzałce ok. 5-10min dłużej, ale też smaczny. Wszystkim smakowało :) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. wspaniale! bardzo się cieszę :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ