Najnowsze Posty

Zupa z soczewicy - najprostsza, najszybsza, dietetyczna, wege

By 11:10 , , , , , ,


Jeden z moich pacjentów, w ramach "zupnych lunchów" jednym tchem wcinał zupę soczewicową. Eko, choć z torebki. Gdy okazało się, że kaloryczność tej zupy znacznie przekracza ustalony na ten mini-posiłek limit, musiał niestety się z nią pożegnać. Jakiś czas temu przypomniałam sobie o tej zupie i postanowiłam zrobić jej wersję light. Bez przepisów z sieci, bez inspiracji. Tak po prostu. Wyszła bardzo dobra. Klasyczna zupa z soczewicy. Smacznego! :)

1 porcja to ok. 
190 kcal
6,5 g błonnika
13 g białka
1,5 g tłuszczu
33 g węglowodanów

ZOBACZ TAKŻE

ZUPA Z SOCZEWICY
Składniki (na ok. 7-8 porcji):
3 marchewki
korzeń pietruszki
kawałek selera
kawałek pora
liść kapusty włoskiej
przysmolona cebulka
2-3 ziemniaki obrane i pokrojone w średniej wielkości kostkę
2 listki laurowe, 2 ziarna ziela angielskiego
1 i 3/4 szklanki czerwonej soczewicy* (ok. 315g)
natka pietruszki
sól, pieprz

Marchew, pietruszkę, seler, por, kapustę, cebulkę, ziele i listki zalewamy 2 litrami wody, zagotowujemy, a następnie na wolnym ogniu gotujemy bulion warzywny. Gdy bulion nabierze koloru, dorzucamy ziemniaki, a gdy zmiękną (ale nie do końca) - dodajemy soczewicę i gotujemy aż i ona bedzie miękka. Doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy drobno posiekaną natkę pietruszki.

*za pierwszym razem dodałam 2 szklanki ale zupa wyszła jak dla mnie zbyt gęsta. Ewentualnie można dodać nieco wody.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

11 komentarze

  1. jeszcze nie miałam okazji spróbować jak smakuje zupa z soczewicy, chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Można czerwoną soczewicę zastąpić zieloną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi niestety zielona nie smakuję więc nie powiem Ci obiektywnie.

      Usuń
    2. Nie wiedziałam, że jest różnica smakowa między zieloną a czerwoną.... Cały czas jestem przed próbą generalną, a kupiłam zieloną i teraz nie wiem co z nią zrobić ;-)

      Usuń
    3. Ja po ugotowaniu zupy z zieloną soczewicą dodaję trochę octu by była bardziej kwaskowa.

      Usuń
  3. ja dodaje puszke 250g mleka kokosowego i troche startego imbiru. Smakuje jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam o Twoim sposobie z mlekiem kokosowym :) Kiedyś wypróbuję.

      Usuń
  4. dobrze byloby dodac, ze czerwona soczewica gotuje sie w 10 minut, a inne troche dluzej. Kiedys przez przypadek kupilam czerwona i nie wiedzialam tego i spalilam caly garnek :( gdyz przywarla do spodu i sie przypalila. To moja pierwsza taka akcja. Nie wiedzialam, ze zupe mozna przypalic...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak - racja. Ale nic się nie martw - przypalane zupy-kremy przy Jasiu plątającym się między nogami są u mnie na porządku dziennym :)

      Usuń
  5. moja ulubiona <3

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ