Najnowsze Posty

Dieta 1800 kcal - Kolorowy jadłospis redukcyjny dla kobiety

By 10:09 , , , ,


Dziś mam dla Was ultra-kolorowy jadłospis, przy którym pobawicie się odrobinę więcej w kuchni niż przy poprzednich dniówkach :) Zwykle rozpisuje swoim pacjentkom proste w wykonaniu posiłki, nie wymagające spędzania przy garnkach nawet 30 minut. Często zdarza mi się, że panie wstają skoro świt i między porannymi obowiązkami (czytaj: wyprawienie dzieci do szkoły, kobieca toaleta), nie mają czasu aby zastanawiać się nad czymś bardziej skomplikowanym. Po prostu chwytają coś w locie i biegną do pracy. Jako, że moim podstawowym celem jest zawsze zmiana złych nawyków – proponuję im syte, a szybkie w przyrządzeniu posiłki, również na obiad czy kolację. 

Dzisiejsza dniówka na 1800 kcal to banalna „sałatka” caprese, kanapka do pracy, zupa, którą szykuje się w zaledwie 30 minut, błyskawiczne danie główne, koktajl na podwieczorek i megaszybka „sałatka” z kuskusu, który wystarczy jedynie zalać wrzątkiem. Całość to ok. 22% białka, 23% tłuszczu i 55% węglowodanów, a więc jadłospis raczej redukcyjny (większa ilość białka przyśpiesza metabolizm, aczkolwiek typowe diety białkowe są niepolecane i nie uznaję ich). Wartość kaloryczna diety ustalona na 1800 kcal to propozycja dla Pań, które wychodzą z większej masy ciała, a także tych, które pracując "biurowo" starają się podejmować jakąś wybraną aktywność fizyczną. Życzę Wam smacznego. Podzielcie się opiniami w temacie dniówek, które Wam tu proponuję – chętnie poznam Wasze zdanie, być może propozycje na kolejne. Miłego dnia!

PS Nim przystąpisz do komentowania w negatywnym wydźwięku, zapoznaj się proszę z metodą mojej pracy - pomarańczowy tekst na samym dole

ABY OBLICZYĆ SWOJE DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE - zajrzyj TUTAJ

DIETA 1800 KCAL
ŚNIADANIE - Sałatka Caprese
Caprese z 4 plasterków mozzarelli, przekładanych plastrami pomidora, posypana kilkoma zielonymi oliwkami, świeżą bazylią, doprawiona solą i pieprzem, podana z 2 kromkami chleba razowego



II ŚNIADANIE DO PRACY – Kanapka z jajem i awokado
Kanapka z 2 kromek chleba graham posmarowana łyżką serka naturalnego Bieluch, obłożona jajkiem na twardo i plasterkami z ¼ awokado; średnie jabłko

OBIAD
Zupa z zielonego groszku (na 4 porcje)
25 g masła topimy w garnku z grubym dnem, wrzucamy nań pokrojoną w kostkę cebulkę i dusimy kilka minut (nie rumienimy!). Dorzucamy 450 g mrożonego groszku, 1,5 szklanki wywaru z warzyw i pod przykryciem, na średnim ogniu gotujemy ok. 10 minut (do miękkości groszku). Dolewamy 1,5 szklanki mleka 2%, zagotowujemy, następnie miksujemy na gładko, doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy lekko przestudzoną i posypaną szczypiorkiem, z łyżką jogurtu naturalnego

Ryba z kociołkiem ryżowym
Pół czerwonej papryki kroimy w kostkę, wrzucamy na patelnię z roztopioną płaską łyżeczką masła, po chwili dorzucamy 6 pieczarek obranych i pokrojonych w plasterki, oprószamy solą, dusimy. 60 g brązowego ryżu gotujemy (wg. przepisu na opakowaniu, a po tym czasie - wyłączamy palnik i pozwalamy mu dojść w cieple), mieszamy z papryką i pieczarkami, doprawiamy. 100 g fileta z dorsza oprószamy solą, pieprzem, skrapiamy sokiem z cytryny, łyżeczką oleju rzepakowego, pieczemy w piekarniku we folii. Wszystko podajemy z garścią brokułów ugotowanych na parze.



PODWIECZOREK – Koktajl z natką pietruszki
Szklankę maślanki naturalnej miksujemy z połówką małego banana, 2 łyżeczkami posiekanej natki pietruszki i łyżeczką otrębów owsianych


KOLACJA – Sałatka z kaszy kuskus z wędliną, papryką i pomidorkami cherry
4 płaskie łyżki kaszy kuskus razowej zalewamy wrzątkiem, tak by wchłonęła całość, odstawiamy na chwilę. Do letniej kaszy wkrawamy jeden grubszy plasterek polędwicy sopockiej (w paski), kostkę z połowy czerwonej papryki, ogórka kiszonego. Dodajemy łyżkę kukurydzy konserwowej i połówki kilku pomidorków koktajlowych. Doprawiamy i mieszamy z posiekaną zieleniną.
Całość ok.: 1780kcal

 CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


Słowa krytyki typu "same węglowodany", "też mi dieta - dajesz ciasto" czy "za mało tego, tamtego i owamtego" nie zostaną dopuszczone do wglądu publiki. Każdy dietetyk, lekarz, prawnik, budowlaniec czy inny specjalista - ma swoje zasady, swoje przyzwyczajenia i swoje zdanie. Jeden dietetyk nie uznaje mleka, inny pszenicy, inny zaś - kategorycznie nie pozwoli na jedzenie czekolady czy białych bułeczek. Szanuję teorie każdego ale MAM TEŻ SWOJE. Podobnie jest z proporcjami poszczególnych składników odżywczych. Część moich kolegów pracuje tylko zgodnie z normami, część zwiększa ilość białka, jeszcze inni - bazują na ograniczeniu węglowodanów. Niektórzy są zakochani w dietach paleo, bezmlecznych, bezglutenowych etc. To w jaki sposób ja pracuję można skonfrontować podczas indywidualnego kontaktu mailowego oraz w przychodniach, w których pracuję.

You Might Also Like

15 komentarze

  1. Nie jestem na diecie redukcyjnej, ale gdyby sałatka caprese to bardzo często moje śniadanie. Ciekawy jadłospis, urozmaicony, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Najbardziej podoba mi sie koktajl I ta rybka :) koktajl niebawem wyprobuje a jutro koniecznie w piatek rybka. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla kobiety w każdym wieku, bo podoba mi się pomysł ale nie wiem czy to nie na zbyt restrykcyjne? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irko, dziękuję za komentarz. "czy to nie na zbyt restrykcyjne" - co masz na myśli? :) Generalnie kaloryczność 1800-2000 kcal to wartość jaka niejednokrotnie jest umieszczana na opakowaniach różnych produktów w postaci GDA, więc jest to wręcz średnia kaloryczność diety. Na moim blogu wisi post w którym można obliczyć swoje zapotrzebowanie i jeśli całodzienne wychodzi na poziomie powiedzmy 2100 do 2300 to jest to jak najbardziej w porządku bo "ścinamy" 500 kcal dla utraty 0,5kg tygodniowo. W momencie gdy zapotrzebowanie wychodzi powiedzmy - 3000 kcal oczywiste jest, że jest to jadłospis zbyt ubogi w energię. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Częstorobię zupę groszkowa. Pycha :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym możemy zastąpić ryż i kasze? Niestety nie jestem wstanie przełknąć ani ryżu ani kaszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 60 g ryżu zastąpiłabym ok. 60 g pełnoziarnistego penne/świderków (makaron ważony "na sucho")
      Kuskusa - 2 kromkami razowca, a resztę składników wymieszałabym np. z miksem sałat - będzie sałatka :)

      Wszystko wyjdzie podobnie pod względem kalorycznym

      Usuń
    2. Dla 30g ryżu odpowiednikiem jest ok 180g.batatów 😊

      Usuń
  6. Super jadłospis! Skąd wiadomo jakie produkty mogą zostać użyte w jadłospisie redukcyjnej? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie te, które lubisz :) A jeśli niekoniecznie należą do grupy produktów powszechnie uważanych za zdrowe i lekkie - z umiarem i rzadziej.

      Usuń
    2. To moja metoda - teoria umiaru. Słucham pacjentów, zmieniam im nawyki ale zostawiam odrobinę przyjemności. Staram się dostosować diety do każdego tak by czerpał z nich radość przez całe życie. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Czym zastapic nabial w diecie? Niestety, po ostatniej ciazy wylapalam alergie na nabial, szukam pomyslu na substytuty. Bardzo fajny jadlospis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mario,
      dziękuję za komentarz.
      Jeśli chodzi o białko - nie musisz się martwić, tego zwykle mamy w nadmiarze dlatego po prostu sięgaj po np. rośliny strączkowe. Można przyrządzić świetne pasty z ciecierzycy (hummus na moim blogu), kotleciki i klopsiki (z soi, ciecierzycy - również blog), czy nawet przekąski (pieczona ciecierzyca). Do tego zupy, a nawet sałatki. Problem pojawia się z wapniem, ale obecnie wiele produktów mlekozastępczych jest w niego wzbogacane. Polecam więc mleka roślinne - np. owsiane, migdałowe czy sojowe choć z tym ostatnim również uważaj bo bywa, że także uczula. Co do roślinnych źródeł wapnia - polecam komosę ryżową, amarantus, figi suszone, ziarna sezamu (znów kłania się pasta hummus) oraz brokuły. Pewne ilości wapnia mają też ryby w puszce np. sardynki.
      PS za jakiś czas sprawdź ponownie swoją reakcję na nabiał. Jeśli alergia/nietolerancja została porządnie zdiagnozowana przez lekarza - w porządku, ale jeśli sama wykluczyłaś te produkty z diety na podstawie swoich obserwacji, radziłabym po 3 msc eliminacji krótki powrót do kefirów, maślanek, jogurtów . Powodzenia! :)

      Usuń
  8. Chcę trochę zrzucić, gdyż przy wzroście 168, moja waga dobiła do 69 kg. Moje zapotrzebowanie energetyczne wg kalkulatora internetowego to 2000-2100 kcal. Zredukowałam je do 1800 kcal, ale zastanawiam się jak długo mogę być na takiej diecie. Wg kalkulatora powinnam wytrzymać na niej do końca roku, ale czy to zdrowe?

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ