Najnowsze Posty

Dieta 1800 kcal - Przykładowy, zdrowy jadłospis dla kobiety - delikatna redukcja dla kobiety przeciętnego zapotrzebowania

By 16:30 , , , , ,


Zabiegani, często zapominamy o zjedzeniu regularnych posiłków. Większość z nas w biegu chwyta kanapkę, na drugie śniadanie przekąsza drożdżówkę, a na obiad hamburgera. A nawet jeśli staramy się zdrowo odżywiać, to jedzone wciąż jedne i te same dania powoli zaczynają się nam nudzić. Tymczasem, można w kilka chwil przygotować coś smacznego i odżywczego. Spójrzcie na poniższą dniówkę. Śniadanie i drugie śniadanie to kwestia 10-15 minut o poranku. Lunch i kolację można przyrządzić wieczór przed. Podwieczorek to z kolei szybkie wrzucenie „czegoś owocowego na ruszt”. Może wypróbujecie?


PS Nim przystąpisz do komentowania w negatywnym wydźwięku, zapoznaj się proszę z metodą mojej pracy - pomarańczowy tekst na samym dole

ABY OBLICZYĆ SWOJE DZIENNE ZAPOTRZEBOWANIE - zajrzyj TUTAJ

DIETA 1800 kcal
B/T/W – 15/30/55

Śniadanie – Omlet z warzywami i awokado
2 duże jajka rozbijamy do miseczki, roztrzepujemy widelcem, dorzucamy drobno posiekany szczypiorek, pokrojony w kostkę plaster czerwonej papryki, kawałek awokado, szczyptę soli i pieprzu i smażymy na patelni z roztopioną łyżeczką masła, na wolnym ogniu pod przykryciem, aż do ścięcia. Podajemy z 2 kromkami chleba żytniego


II Śniadanie do pracy – Grahamka z pastą twarożkową
Bułkę przekrajamy na pół, obkładamy liśćmi zielonej sałaty i pastą z 2 plastrów półtłustego twarogu rozgniecionego z 2 łyżkami naturalnego jogurtu i drobno posiekanymi rzodkiewkami i świeżą bazylią

Lunch do pracy – Sałatka z łososiem
Szklankę pełnoziarnistego makaronu penne gotujemy na półtwardo, mieszamy z łyżeczką oliwy, porwanymi kawałkami wędzonego łososia (50g), garścią roszponki, pomidorkami koktajlowymi i czerwoną cebulką pokrojoną w piórka, doprawiamy do smaku

Podwieczorek – Sałatka owocowa z nerkowcami
Duże jabłko kroimy w kostkę, wrzucamy do miseczki ze świeżymi truskawkami, dorzucamy łyżkę rodzynek, otrębów owsianych i orzechów nerkowca

Kolacja – Ryż z warzywami z patelni
Pół woreczka brązowego ryżu gotujemy na sypko, na łyżeczce oliwy dusimy ulubione warzywa na patelnię (np. brokuł, marchew i pędy bambusa), mieszamy z porwanym grubszym plastrem chudej wędliny, doprawiamy do smaku.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U



Słowa krytyki typu "same węglowodany", "też mi dieta - dajesz ciasto" czy "za mało tego, tamtego i owamtego" nie zostaną dopuszczone do wglądu publiki. Każdy dietetyk, lekarz, prawnik, budowlaniec czy inny specjalista - ma swoje zasady, swoje przyzwyczajenia i swoje zdanie. Jeden dietetyk nie uznaje mleka, inny pszenicy, inny zaś - kategorycznie nie pozwoli na jedzenie czekolady czy białych bułeczek. Szanuję teorie każdego ale MAM TEŻ SWOJE. Podobnie jest z proporcjami poszczególnych składników odżywczych. Część moich kolegów pracuje tylko zgodnie z normami, część zwiększa ilość białka, jeszcze inni - bazują na ograniczeniu węglowodanów. Niektórzy są zakochani w dietach paleo, bezmlecznych, bezglutenowych etc. To w jaki sposób ja pracuję można skonfrontować podczas indywidualnego kontaktu mailowego oraz w przychodniach, w których pracuję.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Czy mogłaby Pani wstawić jakiś przykładowy jadłospis dla osoby na diecie lekkostrawnej? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ