Najnowsze Posty

Omlet z warzywami, awokado i szynką - szybki sposób na pyszne i zdrowe śniadanie, także dla niejadka

By 12:04 , , , , , , , , , , , ,


Omlet ma tę właściwość, że w smaczny i pięknie kolorowy sposób można w niego wkomponować wiele wartościowych produktów - szczypiorek, paprykę, kalarepkę, mozzarellę, wędzonego łososia, a nawet marchewkę, cukinię i awokado. Gdy więc mój Maluch wkroczył w etap "wszystko na NIE", przystąpiłam do barwnego ataku, o czym możecie poczytać przy okazji postu z marką HP klik. Efekty przerosły moje oczekiwania, bo gdy tylko pozwoliłam Mu zrobić samodzielne kuchenne rewolucje, wszystko zaczęło smakować o niebo lepiej. Taki omlet to pyszna opcja nie tylko dla dzieci ale i dla dorosłych, którzy w codziennym zabieganiu jedzą zdecydowanie za mało warzyw. Poniższy przepis przeznaczony jest dla dwójki dorosłych i dla malucha. Gdy zostajemy z Jankiem sami, wystarcza połowa podanych składników i mniejsza patelnia. Sekret to dobry "sprzęt'' - nie przywierający, teflonowy lub podobny. Wtedy nasz omlet będzie równiutki i puszysty. Do tego pajda dobrego chleba i szklanka mleka. Boskie! :)

1 porcja to ok:
330 kcal
2,7 g błonnika
23 g białka
23 g tłuszczu
9 g węglowodanów

OMLET
Składniki (na 2 porcje):
5 jajek
łyżka masła
plasterek czerwonej papryki
2 rzodkiewki
1/2 małej czerwonej cebuli
1/4 awokado
1/4 pomidora
kilka grubszych plastrów cukinii
2 plasterki drobiowej wędliny
szczypiorek (najlepiej ten gruby)
sól, pieprz

Jajka rozbijamy do miseczki, roztrzepujemy widelcem, dodajemy odrobinę soli i pieprzu. Rzodkiewkę, cebulkę, szczypiorek, ogórek i paprykę kroimy w drobniutką kosteczkę. Cukinię. pomidora i awokado - w nieco większą. Mieszamy z jajkami. Na średniej patelni (ok. 26 cm) topimy masło, wylewamy masę jajeczną, przykrywamy pokrywką i na wolnym ogniu "dusimy", aż pięknie się zetnie. Można od czasu do czasu podważyć drewnianą łopatką i "wpuścić" nieco nieściętej masy pod spód. Omlet wykładamy na talerz, kroimy w trójkąty*. 

*w innej wersji, dodaję pokrojoną drobno mozzarellę, porwane listki sałaty, świeżą bazylię, czasami ogórka kiszonego lub małosolnego - możliwości jest mnóstwo!

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Uwielbiam robic takie omlety w domu:-)ze szpinakiem, brokulem, kalafioren, marchewka i innymi warzywami :-)pysznosci :-)pozdrawiam, Karolina :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o widzisz, z brokułem i kalafiorem jeszcze nie próbowałam :) dziękuję za pomysł

      Usuń
  2. O dziękuję Ci ogromnie. Moja córka, kiedyś lubiła warzywa. Wszelkie. W każdej postaci. A teraz wszystko jest na nie. Przyznam, że nie wierzyłam, aby omlet "przeszedł" nie mówiąc już o tym, że awokado uda się przemycić. A teraz patrzę, jak Młoda z przyjemnością zajada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest podobna sytuacja,także cieszę się razem z Tobą :)
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  3. Coś dla nas:) warzywa narazie nie przejdą ale z awokado się udało :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ