Najnowsze Posty

Muffinki na mące owsianej - przepis na babeczki, który zawsze się udaje!

By 10:23 , , , , ,


W zasadzie to nawet nie pamiętam skąd dokładnie mam ten przepis. Podstawowy - jest na mące pszennej, ja zamieniam jej część na inne, bardziej wartościowe. Po raz pierwszy babeczki upiekłam jakieś 4 lata temu. Młoda żona chciała aby Mąż wracał do domu pachnącego ciastem. Placków piec nigdy nie umiałam (i do tej pory średnio mi to wychodzi), dlatego zabrałam się za coś co wymagało znacznie mniej pracy i było prostsze. Babeczki. Piekę je na każdą domową imprezę. Są pierwszym słodkim smakołykiem podanym mojemu dwuletniemu Synkowi. Urozmaicam je orzechami, czasem gorzką czekoladą, a obecnie - sezonowymi owocami. Polecam każdemu, kto z piekarnikiem nigdy za bardzo się nie lubił :)

1 babeczka:
175 kcal
2 g błonnika
4 g białka
9 g tłuszczu
19 g węglowodanów

BABECZKI - CIASTO PODSTAWOWE PLUS OWOCE
Składniki (na 12-14 babeczek):
SKŁADNIKI SUCHE
szklanka mąki pszennej
szklanka mąki owsianej*
pół szklanki cukru
łyżeczka proszku do pieczenia

SKŁADNIKI MOKRE
szklanka mleka 2%
pół szklanki oleju rzepakowego
2 większe jaja

DODATKI
sezonowe owoce - u mnie miseczka borówek, malin i porzeczek

Osobno mieszamy składniki suche i mokre, następnie dokładnie łączymy razem rózgą/widelcem**. Formę na babeczki wypełniamy papilotkami do pieczenia, napełniamy ciastem (kopiata łyżka; u mnie 3/4 wysokości papilotki), wrzucamy na wierzch owoce. Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 20 minut w 200*C, na środkowej półce (opcja góra - dół)

*na początek przygody z pieczeniem polecam w całości użyć mąki pszennej, a potem stopniowo zmniejszać jej ilość na korzyść tych bardziej wartościowych np. pełnoziarnistej
**zbyt gęste ciasto można delikatnie rozrzedzić 2-3 łyżkami mleka

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

7 komentarze

  1. Ja się z piekarnikiem lubię, ale z babeczkami chyba jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy maka orkiszowa też może być?

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robimy :) pyszne i szybkie :) a ostatnio tylko na mące owsianej i tez wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zjadłam jedną sztukę. Są idealne! Nie za słodkie i sycące. Idealne do pracy czy śniadaniówki syna. Następnym razem dodam owoce również w połowie nalewania ciasta każdej muffinki. Bo przepis na pewno wykorzystam ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy zamiast cukru trafycyjnego, można użyć ksylitol?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak aczkolwiek pozwolę sobie zacytować swój niedawny tekst dla Dbam o Zdrowie.

      "Poliole – czyli popularny ostatnio ksylitol, jak również sorbitol, mannitol, maltitol oraz erytrytol. Uznawane za bezpieczne związki, metabolizowane częściowo i wolniej niż cukier. Przyjmuje się, że nie powodują próchnicy (sugeruje się, że wykazują działanie przeciwpróchnicze), ale jednocześnie zwraca uwagę na wielkość ich spożycia – w nadmiarze mogą prowadzić do biegunek."

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ