Najnowsze Posty

Pasztet warzywny z kaszą jaglaną - marchewka, pietruszka, seler i orzechy - wegański

By 09:39 , , , , , , , , , , , , , ,


Przepis na ten pasztet powstał w oparciu o kilka różnych, głównie o pewien rodzimy, słoiczkowy, który miałam przyjemność skosztować jakiś czas temu. Jego głównym składnikiem "smarującym" była marchewka i seler, i to właśnie ten smak (lekko słodkawy) chciałam jak najmocniej odtworzyć. Bazą całości była Jadłonomia, która nie ma sobie równych w wege przepisach, aczkolwiek mój został dosyć zmodyfikowany, bo wolałam dołożyć więcej delikatnych warzyw aniżeli twardszych orzechów, niektóre suszone przyprawy zamieniłam na świeże, a zamiast naciowego selera - wzięłam korzeń. Tak jak w przypadku słoiczkowych pasztetów, o których napiszę też przy kolejnej okazji. Po wystudzeniu pasztet z łatwością da się pokroić, aczkolwiek lepiej smakuje rozsmarowany. To jeden z tych smakołyków, który mojego Synkowi smakuje szczególnie :)

1 gruby plaster (wystarczający na posmarowanie 2 kromek) to ok:
130 kcal
2,3 g błonnika
2,5 g białka
9 g tłuszczu
10 g węglowodanów

PASZTET WARZYWNY Z KASZĄ JAGLANĄ
Składniki:
3 marchewki
3 pietruszki
pół selera (ok. 100-120g)
3/4 szklanki kaszy jaglanej
100g orzechów laskowych zmielonych w młynku do kawy
por - biała część
2 ząbki czosnku
10 łyżek oleju rzepakowego
2 listki laurowe
2 ziarenka ziela angielskiego
łyżeczka suszonego majeranku
pół łyżeczki suszonego lubczyku
pół łyżeczki suszonego tymianku
duża szczypta gałki muszkatołowej
2 łyżki posiekanej natki pietruszki
sól i ziołowy pieprz

Kaszę kilkakrotnie przepłukujemy ciepłą wodą, gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Na rozgrzanym oleju podsmażamy (na wolnym ogniu) pokrojony w cienkie talarki por razem z zielem angielskim i listkami laurowymi. Gdy się zeszkli, wyciągamy przyprawy i dorzucamy starte na dużych oczkach marchewki, pietruszkę i seler oraz drobno pokrojony czosnek - dusimy aż zmiękną (ok. 10 minut). Warzywa, kaszę, orzechy i pozostałe przyprawy wrzucamy do miski, a następnie przepuszczamy przez maszynkę do mielenia, aż otrzymamy gładką masę. Solidnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem, przekładamy do foremki keksówki delikatnie wysmarowanej oliwą i pieczemy ok. 40-45 minut w piekarniku nagrzanym do 200*C na środkowej półce (opcja góra-dół).

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

8 komentarze

  1. świetny przepis na pasztet, prezentuje się smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest pyszny! wypróbuj koniecznie :)

      Usuń
  2. Nie mam maszynki, moge zblendowac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że tak, ale nie dam sobie głowy uciąć, że wyjdzie ta sama konsystencja

      Usuń
  3. Rewelacyjny przepis! Zakochałam się w smaku pasztetu i zrobiłam również swoją wersję :) poleciłam także Twojego bloga :) http://www.immenseness.pl/2016/03/dietetyczny-pasztet-warzywny-z-kasza.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym zastapic orzechy laskowe?(nie mam mlynka do kawy) Pasztet chcialam zrobic mysla o 9 miesiecznej corce jako alternatywe na sniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę wypróbować inny mój pasztet - z soczewicą i marchewką :) bez młynka, bez mielenia. Podsmażanie można zastąpić "duszeniem na wodzie".
      http://mbrzegowy.blogspot.com/2015/08/pasztet-z-czerwonej-soczewicy-i-sodkiej.html

      Usuń
  5. bardzo pyszny pasztet ,polecam

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ