Najnowsze Posty

Soczewica duszona z warzywami, w aromacie curry, z przesmażanym w mące łososiem

By 12:47 , , , , , , , , , , , , , ,


Dania wege dla klasycznych mięsożerców mogą być nieraz naprawdę trudne. Gdy zaczynałam się nieco w nie zgłębiać, złapałam się na tym, że nie do końca mi one pasują. Smak, a zwłaszcza sucha struktura dań strączkowych nie zachwycała mnie za bardzo. Nie polubiłam się wtedy też zbytnio z kaszą jaglaną. Teraz już wiem, że pewne produkty potrzebują po prostu właściwej oprawy. Jaglanka nie każdemu posmakuje saute tak jak gryczana czy biały ryż podany do dania głównego, a soczewica, groch czy soja najlepiej przyjaźnią się z wilgotnymi oraz wyrazistymi dodatkami, takimi jak sosy czy ostrzejsze przyprawy. Dzisiejsze danie, w zasadzie już nie do końca takie wege - bo z rybą - absolutnie mnie zaskoczyło. Wyszło naprawdę pysznie, a aromaty przypomniały mi mój niedawny Pasztet ze słodkiej marchewki i czerwonej soczewicy. W zasadzie, składniki są te same. Wypróbujcie koniecznie bo naprawdę warto! Dla ułatwienia, dla osób na diecie redukcyjnej, podałam 3 wersje energetyczne - z rybą smażoną, na parze bądź samo wege czyli soczewica. Zaręczam Wam, że nawet ta ostatnia opcja jest bardzo syta.

1 porcja - smażona ryba + soczewica - to ok:
640 kcal
8 g błonnika
37 g białka
37 g tłuszczu
39 g węglowodanów

1 porcja - ryba z pary + soczewica - to ok:
520 kcal
8 g błonnika
37 g białka
24 g tłuszczu
39 g węglowodanów

1 porcja - soczewica bez ryby - to ok:
310 kcal
8 g błonnika
16 g białka
12 g tłuszczu
35 g węglowodanów

SOCZEWICA DUSZONA Z WARZYWAMI, Z CURRY I ŁOSOSIEM
Składniki (na 3 syte porcje):
czerwona papryka
marchewka
kawałek pora
szklanka suchej czerwonej soczewicy
2 szklanki wody albo wywaru warzywnego
sól, pieprz, curry, listek laurowy
3 łyżki oleju rzepakowego
gruby szczypior
3 stugramowe filety z łososia
sok z cytryny
łyżka mąki pszennej
kilka łyżek oleju do smażenia (3-4)

Na rozgrzanej patelni szklimy drobno posiekany por, po chwili dodajemy pokrojoną w kosteczkę paprykę i marchewkę, smażymy kilka minut. Warzywa zasypujemy soczewicą, dodajemy listek laurowy i zalewamy wodą/bulionem. Dusimy na małym ogniu, pod przykryciem, do zmięknięcia soczewicy. Przyprawiamy solą, pieprzem i curry (ok. płaskiej łyżeczki - dawałam na oko, trochę więcej). Rybę skrapiamy sokiem z cytryny, oprószamy solą, pieprzem, mąką i smażymy na rozgrzanym oleju - powstanie smaczna skorupka. Opcjonalnie można rybę też upiec w piekarniku bądź ugotować na parze (bez mąki).

Przepis bazujący na "Inspiracje tygodniowe Biedronka 34/2015"

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Robiłam wczoraj na obiad. PYCHOTA!!!! Majka uwielbiam Twoje przepisy :)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ