Najnowsze Posty

Dietetyczna, jogurtowa tarta z warzywami po meksykańsku

By 23:51 , , , , , , , , , , , , ,


Jogurt naturalny, serek typu Bieluch oraz wiejskie jajka to jedni ze stałych lokatorów naszej lodówki. Mąka bywa zwykle w większości domów, do tego masło i coś na nadzienie - mega szybka tarta na obiad! Jedna z kilku, które prezentowałam Wam tutaj na blogu (m.in. Z brokułami i szynkąZ suszonymi pomidorami). Dzisiejsza propozycja jest naprawdę syta. Ja po zjedzeniu lekkiej zupy na obiad, zaspokoiłam się jednym taki trójkątem z bukietem warzyw i oliwą. Tarta będzie też świetnym pomysłem na kolację.

1 kawałek to ok.:
330 kcal
1,6 g błonnika
11 g białka
19 g tłuszczu
29 g węglowodanów

TARTA Z WARZYWAMI MEKSYKAŃSKIMI NA PATELNIĘ
Składniki (na 6 kawałków):
szklanka mąki pszennej 
1/2 szklanki mąki graham
75 g zimnego masła 
6 łyżeczek zimnej wody
1/3 łyżeczki gałki muszkatołowej
duże jajko
duża szczypta soli 

NADZIENIE 
6 kopiatych łyżek gęstego jogurtu naturalnego (150g)
3 duże łyżki naturalnego serka Bieluch (80g)
2 duże jajka
duża miseczka mrożonych "warzyw na patelnię" typu meksykańskiego (w składzie powinna być kukurydza, groszek i czerwona fasola)
duży plaster czerwonej oraz żółtej papryki
2 plastry chudej wędliny 
sól, świeżo zmielony pieprz 
2 łyżki oleju rzepakowego rafinowanego
posiekany, gruby szczypior

Ciasto dokładnie zagniatamy i wstawiamy do lodówki na 15 minut. Schłodzone wałkujemy i wykładamy nim formę do tarty, ścinamy nadmiar ciasta. Nakłuwamy widelcem i wstawiamy na 10 minut do piekarnika nagrzanego do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka). Na oleju dusimy warzywa (mrożone i pokrojoną w kosteczkę świeżą paprykę), dorzucamy pokrojoną w kostkę wędlinę, doprawiamy. Jajka roztrzepujemy w miseczce, dodajemy jogurt, Bieluch, mieszamy. Masę wylewamy na podpieczony spód, rozkładamy warzywa. Zapiekamy ok. 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C (opcja góra-dół, środkowa półka).*

*z warzyw puściło mi nieco wody, musiałam podpiec przy końcu dłużej, wyżej i w wyższej temperaturze


CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

2 komentarze

  1. To jest nielegalne!!!!
    Tak apetyczne potrawy powinny być zakazane... i jak tu się odchudzać z Dietetyk Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna :) u mnie musiałabym wprowadzić zamiennik na mąkę pszenną.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ