Najnowsze Posty

Cieciorka w pomidorach - danie jednogarnkowe, idealne na lekki obiad lub kolację

By 11:17 , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Jedna z tych potraw, które powstają przypadkiem, na szybko, z tego co zostaje w lodówce. Cieciorkę wymoczyłam, wymieszałam z pomidorami i powstało jednogarnkowe danie dla całej naszej trójki, a nawet i czwórki bo na miseczkę załapała się też moja koleżanka z pracy (lunchboxy) :)

1 porcja to ok:
310 kcal
8,5 g błonnika
12 g białka
10 g tłuszczu
41 g węglowodanów

Z kromką chleba graham:
380 kcal
10,5 g błonnika
15 g białka
10,5 g tłuszczu
58 g węglowodanów

CIECIORKA W POMIDORACH
Składniki:
szklanka suchych nasion cieciorki (ok. 180 g)
średniej wielkości cebula
ząbek czosnku
kartonik krojonych pomidorów (ok. 400 g)
pół małej cukinii
mała puszka kukurydzy (u mnie Bonduellki, 212 g)
3 łyżki oleju
listek laurowy, ziarenko ziela angielskiego
sól, pieprz, łyżka suszonego majeranku

Nasiona zalewamy wodą i moczymy przez noc (ja zalałam w ciągu dnia wrzątkiem i moczyłam 3 godziny). Wodę wymieniamy i gotujemy cieciorkę do miękkości (dosyć długo). W rondlu z grubym dnem rozgrzewamy olej i razem z listkiem i zielem rumienimy drobno pokrojoną cebulkę, w trakcie dodajemy posiekany czosnek. Następnie dodajemy ugotowane i odsączone nasiona oraz pomidory, a także szklankę wody. Trzymamy chwilę na ogniu, dusimy, po czym dorzucamy obraną i pokrojoną w kostkę cukinię oraz odsączoną kukurydzę, dusimy do lekkiego zmięknięcia cukinii. W razie potrzeby rozcieńczamy nieco wodą (ja wolałam mieć bardziej gęste). Dodajemy majeranek, doprawiamy. Cieciorka najlepiej smakuje ze świeżą bułeczką, ale świetnie sprawdzi się też z ryżem.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

A jeśli chciałbyś/abyś takie smakołyki mieć w swojej diecie, nie potrafisz poradzić sobie ze zbędnymi kilogramami, albo po prostu chcesz nauczyć się zdrowo jeść - zapoznaj się z ofertą mojej Poradni Dietetycznej on-line. Indywidualny plan żywieniowy możesz mieć na wyciągnięcie ręki.


You Might Also Like

9 komentarze

  1. robiłam podobne z domowym przecierem pomidorowym pieczarkami papryka :) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pieczarki muszą świetnie tu pasować, dziękuję :)

      Usuń
  2. Robię już... nie wiem który raz ;) za każdym razem coś innego dodaję, ostatnio dla narzeczonego zrobiłam wersję bogatszą bo z małym kawałkiem chudej kiełbaski. Pyyyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z kiełbaską też próbowaliśmy :) jak fasolka po bretońsku

      Usuń
  3. Bardzo dobre i sycące danie. Z dodatkiem kiełbasy i piersi kurczaka, gdyż mąż nie uznaje obiadu bez mięsa... :)
    Pozdrawiam, B.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czy mozna dac cieciorke z puszki?

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ