Najnowsze Posty

Sałatka z z papryką, serem i pestkami - na lunch do pracy - liczymy kalorie

By 14:04 , , , , , , , , , , , , , , ,




Na Facebookowym profilu Pozytywnego żywienia KLIK zgodnie wyraziliście chęć umieszczania na blogu banalnych, szybkich sałatek/lunchu, które nieraz na jednej nodze szykuję sobie do pracy. Tę jedną nogę ma większość z Was dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moimi (BANALNYMI!) pomysłami :) Oczywiście zgadzam się z jedną z Czytelniczek, że nie kalorie grają główną rolę w naszym żywieniu, ale jako dietetyk muszę jednak przyjąć do wiadomości fakt, że 99% z Was je liczy i chce znać wartość energetyczną swoich posiłków. I nie da się przekonać za nic :) Zatem? Do dzieła!

PS pojemnik Sistema To go o który tak pytaliście kupiłam w krakowskim centrum handlowym Bonarka, prawdopodobnie był to sklep a Tab albo Duka, niestety już nie pamiętam.

Sałatka lunchowa to ok:
490 kcal
4,7 g błonnika
16 g białka
33 g tłuszczu
32 g węglowodanów


SAŁATKA Z PAPRYKĄ, SEREM I PESTKAMI
Składniki:
garść miksu sałat
grubszy plaster sera żółtego (ok. 30g)
1/4 żółtej papryki
1/4 czerwonej cebuli
łyżka mixu ziaren (dynia, słonecznik, orzeszki pinii Bakalandu; do kupienia w Rosmannie)
2 łyżki oliwy
suszony koperek
sól
2 małe kromki dowolnego chleba (u mnie orkiszowy; 60g)

Na spodzie pojemnika układamy sałaty, paprykę i ser kroimy w kostkę, cebulę we wiórka, dorzucamy pestki. Do pojemniczka na dip wlewamy oliwę, dodajemy koperek i sól do smaku.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Wcale nie jest taka banalna, ja mam nudniejsze pomysły lunchowe ;) bardzo fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pojemniki do kupienia w Auchanie ale to tak przy okazji

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis fajny, ale jak dla mnie za bardzo kaloryczna jak na lunch:-( Jestem na diecie od 1,5miesiaca, jem 5posilkow ciągu dnia, a moja dzienna porcja kalorii mieści się w 1060kcal.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka jest świetna, bardzo mi smakuje. Mam tylko jedno pytanie - czym można zastąpić oliwę? Mam dość wrażliwy żołądek i ta oliwa potem ciąży mi na żołądku, a zależałoby mi na czymś lekkim, co zjem i zapomnę, zamiast potem czuć ten posiłek przez godzinę lub więcej. Kalorii nie liczę (a wręcz potrzebuję więcej), więc każda opcja może być, byle lekkostrawna. Będę wdzięczna za podpowiedź. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że najlepsze byłyby orzechy - 1,5-2 łyżki :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ