Najnowsze Posty

Zupa jarzynowa z grysikiem (kaszą manną) - lekka i pożywna

By 15:07 , , , , , , , , , , , , , , ,


Kiedy byłam mała, uwielbiałam gdy moja Mama szykowała dla mnie prostą zupę w której zamiast makaronu była kasza manna. Zupa z grysikiem - zawsze będzie kojarzyć mi się z dzieciństwem. Dziś, prosty przepis na taką zupę - na samych warzywach, szybka i bardzo pożywna.

1 porcja to ok.
170 kcal
5 g błonnika
4 g białka
3 g tłuszczu
35 g węglowodanów

ZUPA JARZYNOWA NA GRYSIKU
Składniki (na ok. duże 4 porcje):
3 większe ziemniaki (ok. 440g w łupinach)
duża garść brokułów (u mnie mrożone)
duża garść małej, słodkiej marchewki (u mnie mrożona)
cebula
kawałek selera
5 łyżek kaszy manny
koperek, sól, pieprz, ew. sos sojowy do smaku
łyżka masła/oliwy

Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i wrzucamy do garnka razem z 8 szklankami wody (ok. 2 l). Gotujemy prawie do ich miękkości. W między czasie opalamy cebulę nad płomieniem. Razem z resztą warzyw dorzucamy ją do ziemniaków i na średnim ogniu gotujemy. Dodajemy mannę i gotujemy jeszcze z 10 minut, aż zupa zgęstnieje. Doprawiamy, dodajemy koperek, do gotowej dorzucamy jeszcze masło/oliwę dla podkreślenia smaku.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

0 komentarze

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ