Najnowsze Posty

Dieta dla ucznia – jak powinna wyglądać? - Artykuł dla Dbam o Zdrowie

By 11:53 , ,


Cukrzyca, choroby układu krążenia, a także problemy natury psychospołecznej – izolowanie się od rówieśników, brak koncentracji w szkole i niezadowalające postępy w nauce. To tylko wybrane ze skutków nieprawidłowego stylu życia u najmłodszych. Czy wiecie jak powinna wyglądać dieta ucznia?

Zmiany w sklepikach i stołówkach szkolnych – część druga
1 września tego roku zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie jakości żywienia naszych dzieci w placówkach przedszkolnych i szkolnych. Co znajdzie się w ich codziennym menu oraz co będą mogły kupić w sklepiku – sprecyzuje treść ustawy. Już teraz nie cichną głosy sprzeciwu – rozporządzenie jest niejako kontynuacją zmian z poprzedniego roku, aczkolwiek część zapisów zostanie złagodzona. Wrócą więc drożdżówki, słodsze kompoty i możliwość wykorzystania w potrawach większej ilości soli. Jedni się cieszą, drudzy kręcą głowami. Obok gorzkiej czekolady o zawartości minimum 70%, na półkach ponownie staną m.in. niektóre smakowe jogurty, którym do prawdziwych owoców daleko. A jak powinno wyglądać żywienie naszych dzieci z punktu widzenia ogólnie przyjętych przez Instytut Żywności i Żywienia norm?

Ile kalorii w diecie dziecka?
Uczeń, a więc dziecko w wieku 6-18 lat, uczniowi nierówny. Jeden codziennie będzie biegał za piłką, drugi zamiast spoconej koszulki wybierze książki w zaciszu własnego pokoju. W zaleceniach Instytutu Żywności i Żywienia publikowanych na ich stronie można znaleźć szacunkowe wartości energii jaką powinno przyjąć nasze dziecko w ciągu całego dnia. Przykładowo, siedmiolatek będzie potrzebować dostarczenia ok. 1600 (przy małej aktywności) do nawet 2100 kcal na dobę (w przypadku wysokiej aktywności fizycznej). Trzynasto- i piętnastoletni chłopiec będzie już potrzebował diety na poziomie ok. 2600 kcal w przypadku gdy rusza się niewiele, do nawet 3500 kcal gdy jego aktywność będzie bardzo wysoka. Analogicznie, dziewczynka w tym samym wieku wymaga dostarczenia od 2100 do 2800 kcal. Dokładnych wyliczeń zapotrzebowania powinien dokonać dietetyk.

______________________________


ZAPRASZAM RÓWNIEŻ NA STRONĘ CZYTELNI, NA KTÓREJ ZNAJDZIESZ WSZYSTKIE MOJE ARTYKUŁY DLA DBAM O ZDROWIE
KLIK


 CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Ja polecam np jako 2 śniadanie do szkoły takie przekąski: http://www.tobio.pl/category/przekaski-bio-do-szkoly
    Ciekawa alternatywa dla tradycyjnych kanapek :) Moje dzieci bardzo lubią i nie sięgają dzięki temu po słodycze itp.

    OdpowiedzUsuń
  2. Owoce i kawałki czekolady, szczególnie przed sprawdzianami i klasówkami synowie często proszą o czekoladę.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ