Najnowsze Posty

Smoothie z jabłkiem i selerem naciowym - odżywczy koktajl na jesienną słotę

By 20:54 , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Weekend u moich Rodziców upłynął nam na m.in. sobotnim ogarnianiu działki przed zimą. Czyściliśmy grządki, zbieraliśmy ostatnie warzywa i pakowaliśmy zieleninę do mrożenia. Skorzystałam z okazji i przyrządziłam szybki, odżywczy szejk - na bazie jabłka i mnóstwa selera naciowego/listkowego. Zwłaszcza ten ostatni to wielka kopalnia zdrowotności :) głównie pod postacią minerałów: m.in. magnezu, potasu i żelaza. 

Według dostępnych danych, ta część selera była uprawiana na świecie znacznie wcześniej niż sam korzeń, a do Polski - została przywieziona z Włoch w pierwszej połowie XVI wieku. I choć w naszym kraju bardziej znana jest jako roślina przyprawowa - do zup i sosów, na świecie wykorzystuje się ją jako dodatek, a nawet bazę sałatek, element soków oraz surówek. Seler naciowy/listkowy korzystnie wpływa na trawienie, obniża cholesterol oraz ciśnienie tętnicze krwi. Świetnie sprawdzi się w roli przekąski - np. do dipu jogurtowego :)
[źródło - Wszechnica Żywieniowa SGGW]
1 porcja to ok:
140 kcal
7 g błonnika
2 g białka
1 g tłuszczu
30 g węglowodanów

SMOOTHIE JABŁKOWO-SELEROWE
Składniki (na 2 porcje):
2 duże, sezonowe jabłka (słodkie)
duża garść selera naciowego forma listkowa (najlepiej takiego "domowego" :) - u mnie ok. 10 gałązek liści
woda mineralna

Jabłka kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do blendera razem z selerem, dolewamy ok. 1 szklanki wody, miksujemy na gładki koktajl. Rozcieńczamy wodą według preferencji. Dodatek innych sezonowych owoców - np. śliwek - wzbogaci nasz koktajl. Taki deser świetnie sprawdzi się np. w ramach przekąski po obiedzie.

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW?
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U


You Might Also Like

3 komentarze

  1. Wygląda apetycznie, ale do zjedzenia/wypicia selera nie zmusi mnie żadna siła :) Ale koktajle i szejki owocowo-warzywne bardzo lubię!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz co Ci powiem - ja do do tej pory myślałam tak samo :) dopóki nie spróbowałam tej formy liściowej-domowej :) zupełnie inny aromat.

      Usuń
  2. Świetny, samo zdrowie :) I do tego piękny kolor ;)

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ