Najnowsze Posty

Pasta z soczewicy, cieciorki i suszonych pomidorów - lekka i wyrazista

By 16:32 , , , , , , , , , , , , , , , , ,


Ostatnio znów odczułam deficyt strączków w naszym menu, a dotychczasowe - na przykład z pasztetem z soczewicy KLIK w tle - mocno mi się już znudziło. Dlatego tym razem, nie szalejąc za bardzo, poszłam w sprawdzone połączenia - strączki plus suszone pomidory. Wyszło MNIAM :)

Poznajcie inne nasze ulubione pasty
Pasta z awokado i ogórka zielonego KLIK
Paprykarz wegański KLIK
Smalczyk wegański KLIK

1 porcja (łyżka) to ok:
50 kcal
1,2 g błonnika
2 g białko
2,5 g tłuszczu
5 g węglowodanów

PASTA Z SOCZEWICY, CIECIORKI I SUSZONYCH POMIDORÓW
Składniki (na ok. 20 łyżek):
100 g suchych nasion czerwonej soczewicy
50 g suchych nasion cieciorki
100 g suszonych pomidorów w zalewie (oleju; odsączyć)
3 łyżki oliwy
kopiata łyżeczka koncentratu pomidorowego
5-6 listków świeżej bazylii
sól, pieprz

Cieciorkę zalewamy wodą i moczymy przez noc. Następnie dnia wymieniamy wodę i gotujemy do miękkości. Osobno gotujemy soczewicę. Nasiona odsączamy, wrzucamy do pojemnika blendera razem z pomidorami, oliwą, koncentratem, bazylią oraz szczyptą soli i pieprzu - miksujemy. Mogą zostać niewielkie kawałki pomidorów. Pastę ew. doprawiamy, studzimy. 

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Pyszna pasta na kanapki, zrobiłam i jestem zachwycona, do wielu rzeczy pasuje, takę jako dip

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że Ci smakował! I dziękuję za opinię :)

      Usuń
  2. Witaj,
    bardzo Ci dziękuję za świetny przepis. Soczewicy nie jadamy zbyt często z tego też powodu z chęcią spożytkuję twój wpis! :-)
    Polecam Ci stronę http://mymamy.pl, warto zajrzeć od czasu do czasu ponieważ portal udostępnia naprawdę fajne artykuły.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię na pewno, kiedyś robiłam z soczewicy z puszki i niezbyt mi smakował, więc szukam innego przepisu. Fajny blog super, że podajesz ile kalorii ma porcja. Iwona J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że Ci posmakuje!!! daj proszę znać :)

      Usuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ