Najnowsze Posty

Menu degustacyjne - Wina Individo, Dwór Sieraków i sierakowskie ślimaki

By 20:59 , , ,


Menu degustacyjne to jedna z tych imprez "konsumpcyjnych" na których obecność całego arsenału fotograficznego nikogo nie dziwi. Ba, jeśli na bieżąco nie robisz zdjęć tego co aktualnie Ci zaserwowano - jesteś inny :) Tak, raj dla takich jak ja, bo żaden Mąż czy maluch nie narzeka nad uchem, że mu stygnie kolacja. Ale do rzeczy.

Dwór Sieraków mieści się w zabytkowym pałacu w otoczeniu blisko 4 hektarów parku. Gdy o godzinie 19.00 wjeżdżaliśmy na jego teren - czułam miłe łaskotanie w brzuchu: było wprost bajecznie. Tego wieczoru miałam skosztować pysznych dań inspirowanych kuchnią mołdawską w wykonaniu Janusza Fic oraz aż sześciu różnych win marki Individo. Nie muszę chyba mówić, że mój humor, przy mniej więcej trzecim gatunku, był już naprawdę bardzo dobry :)) Ze względu na samopoczucie - zwykle wybieram wina białe albo różowe, wytrawne, bądź półwytrawne. Te, serwowane przez Sieraków wpisały się więc w mój klimat idealnie. Czerwone, które musnęłam dla rozeznania, pachniały cudownie. W niczym nie można było ich porównać do tzw. "siarczanowych" win, które często serwują niektóre restauracje. 


Kolacja trwała ponad 2 godziny. I choć klasyczne porcje menu degustacyjnego to niewielkie kęsy - przy deserze, pasek przy mojej spódnicy wymagał mocnego poluzowania :)

Ze wszystkich skosztowanych dań, najbardziej posmakowała mi pieczona jagnięcina. Przepysznie rozpływające się w ustach mięso przypomniało mi dlaczego nie jestem w 100% wege :) Koniecznie spróbujcie jeśli będzie mieć okazję tu zawędrować. Suszone śliwki "nadziane" wcześniej alkoholem, również były świetne. Podobnie z placintą, a nawet zupą, która łudząco przypominała rosół, a w rzeczywistości była czymś na kształt "rosołowego żurku" (kwaśna). Wśród tych wszystkich smaków, jedynie ślimaki nie przypadły mi do gustu. Nie jadłam ich nigdy wcześniej, stąd też brak mojej aprobaty. Ponieważ jednak do ukochanego awokado czy sushi również kiedyś podchodziłam kilkukrotnie, może i tutaj nie wszystko jeszcze stracone :)






foto dworu KLIK

CHCESZ NA BIEŻĄCO OTRZYMYWAĆ NOWĄ PORCJĘ TEKSTÓW I PRZEPISÓW? 
POLUB MNIE NA FACEBOOK-U

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Chyba przyszedł czas na II śniadanie ... U mnie sałatka z keksem twarogowym na warzywach. Zobaczymy co to.... Ah! Te Zdrowe przepisy! Oddaj trochę tych win chociaż.

    OdpowiedzUsuń

Przepis przypadł Ci do gustu? A może masz jakiś pomysł jak go udoskonalić? Tekst dostarczył Ci oczekiwanych informacji? Podziel się tym z innymi!

ZOBACZ RÓWNIEŻ